Kempen Semasa

Kempen Semasa

04 Oktober 2009

Ouchh..(uuu..sungguh gay)

Salam,
Semalam jadi lagi, terjadi lagi akan perkara yg aku takut selama aku bergelar pesakit, pesakit yg patah hampir kesemua bahagian kaki kanannya, yg membawa dari pinggul ke lutut. oohh..apalah daya aku utk mengelak semua itu dari berlaku. Ikutkan hati ingin sahaja aku melompat kemana-mana sahaja, tp aku bukan kanggaro mahupun katak kodok ataupun kutu babun. Jelas sekali penggunaan tongkat ini byk kelemahannya,
  1. Anda tidak boleh berlari apatah lagi menari-nari tarian pandet ketika menggunakannya.
  2. Anda tidak bole memanjat bukit yg curam atau jungle trekking ketika menggunakannya.
  3. Anda tidak kelihatan cool ketika mengorat kwn2 gadis adik anda yg dtg beraya ke rumah.
  4. Anda tidak boleh menggunakan perkhidmatan pengangkutan awam,terutamanya bas.ikal.
  5. Anda tidak boleh nak poyo2 pegi tgk wayang pasal kebanyakan pawagam bertangga dan gelap,sila cuba kalau anda sudah tidak ingin hidup lagi.
Itu lah sedikit sebanyak yg boleh aku kongsikan kepada kalian yg masih belum pernah bergelar okus, tp bukan itu topik utamanya, yg sebenanrnya aku.....

TERGELINCIR dan nyaris2 tergolek!!

tp tak kesah la aku tergolek ke tidak, yg pasti akibat kejadian tersebut yg disebabkan oleh muncung tongkat hikmat aku telah mendarat dikawasan yg licin-berair-di-atas-lantai-dapur-umah aku, maka aku telah hilang keseimbangan dan aku telah menggunakan kaki kanan aku yg patah itu utk membantu aku utk terus kekal berdiri dan akibatnya, sentapan pada kepala lutut aku yg aku rasa inilah pertama kali aku rasa sakit gila ya Allah, sehingga menyebabkan aku mencampak tongkat aku dan melompat2 ke bilik dan berguling di atas katil.




uuu, kempunan lontong aku pagi itu,kerana ketika kejadian berlangsung, aku sedang memegang semangkuk penuh lontong yg aku terliurkan dari tgh malam tadi tp tak dapat nak makan pasal dah penuh perut ngan sate. Hah, ape lagi selepas kejadian itu aku terus merajuk dgn diri sendiri dan terus tido memandangkan aku dari malam tidak tido maka senang la tido, dalam dok mengaduh2 tu tanpa disedari aku dah lena. Aku trauma utk ke dapur lagi, dan aku rasa bersalah ngan ma aku pasal aku jawap acuh tak acuh pelawaan beliau utk makan, dan baru malam td selepas magrib baru aku menjamah makanan. (kalau buat selalu bole mengecil tak saiz tubuh badan kita, kalau ye nak buat selalu ah)


Oklah semua, aku pun sekadar berkongsi jek, bukan la nama aku mengeluh ke ape ke, pasal ini semua bahagian aku, dan aku kena tanggung semua ini dgn sabar dan terus melaksanakan perintahNya, dan kepada anda di luar sana, ingatlah, setiap yg berlaku ini sebenarnya ada hikmah yg sgtttt besar. Janganlah anda bersedih keterlaluan sehingga mempejudikan batas2 norma kehidupan kita yg bertamaddun dan beragama ini. Jangan jadi kurang ajar sehingga tidak kenal mana yg hak dan mana yg batil..Barakallahuliwalakum..


Ps: Saje je selit yg perenggan last tu, bg korg insafff..muahahahah  


6 ulasan:

w.i.s.d.O.m berkata...

fat..oo..fat..hikmah apekah yg ko maksudkan sgt besar itu..hahaha..adakan nama seorg makhluk yg comel yg mmg pn seorg yg agak besar??..klu bukan..selamatla ko fat..ahahaha..

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

muahahaha..ni lagi satu ketul perasan ni...eh..ada blog ke minah ni?tak pernah cakap pun..qolil2 soru jabal betul..hehe

Tanpa Nama berkata...

ak rase blog ko xceria klo ak xkomen.
ko xprasan ke?



hahahah..
;))




-miNt-

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

ekeleh..gila isim..ko tu dah terkeluar dari carta pemblogger senonoh,tak senonoh pangai..sampai delete akaun,tak pikir ati peminat langsung

Tanpa Nama berkata...

ko peminat ak ke??
*angkat2 kening
aw!terharuuu~
harharhar..
;D

lek ah.
nt ak buat homecoming.
ko xpaham prasaan ak.
dengan adanya blog 2 ak ketagih nk mgupdate hr2 smp asaimen ak trabai.
ak kne amik lgkh drastik untuk menyelamatkan mse depan ak.

get it?get it?

;D


-miNt-

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

forget it!! hahahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails