Kempen Semasa

Kempen Semasa

24 Disember 2009

Yaaa...Yg Dekat Mai Rapat Yg Rapat Jauh Sikit,ada bau la..

Salam,
Akhirnya, ada jugak tugasan untuk aku, kalau geng-geng ibumerah dengan tumittinggimerahjambu diberi tugasan oleh nuffnang, aku pula diberi tugasan oleh ngokngek kongkeng, apakah tugasan tersebut?.
hmm..mari kita klik 'maut-maut je kau ni kan!?'. Tapi sebelum anda semua klik itu, sila bertanya pada diri sendiri, "saya dah solat ke?" kalau jawapannya 'belum lagi kot?', ada baiknya anda berambus dengan segera dan kembali semula setelah selesai mendoakan kesejahteraan ibubapa anda dan juga aku. Boleh? Mestilah bolehh..kan kan kan. U mai prenn.. dan kalau jawapannya 'Ya! saya sudah selesai' maka berlapang dadalah anda mengklik link tadi. Selamat menjamu nafsu.

Jin Kalewa Jin Galak

Salam,
Penangan jin ke ape aku tak tau, tapi dah seminggu aku jadi malas je nak update blog ni, jadi takde ape cerita menarik dah nak diceritakan, semua jadi tak best. Mana nak bestnye, atas katil je sepanjang hari aku..haha..

Ok ah, nanti ada cerita macam menarik sikit aku unjurkan sikit kat sini. huhu

20 Disember 2009

Ringan-ringan serta impaknya.


Ringan-ringan' Sebelum Kahwin 


Jika seorang bapa mengetahui 'ringan-ringan' anak  dan membiarkannya, ia dayus. Ingin saya tegaskan, seorang wanita dan lelaki yang telah 'ringan-ringan' atau 'terlanjur' sebelum kahwin di ketika bercinta, tanpa tawbat yang sangat serius, rumah tangga mereka pasti goyah. Kemungkinan besar apabila telah berumah tangga, si suami atau isteri ini akan terjebak juga dengan 'ringan-ringan' dengan orang lain pula.
Hanya dengan tawbat nasuha dapat menghalangkan aktiviti mungkar itu dari melepasi alam rumah tangga mereka. Seterusnya, ia akan merebak pula kepada anak-anak mereka, ini kerana benih 'ringan-ringan' dan 'terlanjur' ini akan terus merebak kepada zuriat mereka. Awas..!!
Dalam hal ini, semua suami dan ayah perlu bertindak bagi mengelakkan diri mereka jatuh dalam dayus. Jagalah zuriat anda.
Suami juga patut sekali sekala menyemak hand phone isteri, beg isteri dan lain-lain untuk memastikan tiada yang diragui. Mungkin ada isteri yang curang ini dapat menyembunyikan dosanya, tetapi sepandai-pandai tupai melompat akhirnya akan tertangkap jua.  Saya tahu, pasti akan ada wanita yang kata.
"habis, kami ini tak yah check suami kami ke ustaz?"
Jawabnya, perlu juga, cuma topic saya sekarang ni sedang mencerita tanggung jawab suami. Maka perlulah saya fokus kepada tugas suami dulu ye.
Cemburu seorang suami dan ayah adalah wajib bagi mereka demi menjaga maruah dan kehormatan isteri dan anak-anaknya.
Diriwayatkan bagaimana satu peristiwa di zaman Nabi
قَالَ سَعْدُ بْنُ عُبَادَةَ : لَوْ رَأَيْتُ رَجُلاً مَعَ امْرَأَتِي لَضَرَبْتُهُ بِالسّيْفِ غَيْرُ مُصْفِحٍ عَنْهُ ، فَبَلَغَ ذَلِكَ رَسُولَ اللّهِ صلى الله عليه على آله وسلم فَقَالَ : أَتَعْجَبُونَ مِنْ غَيْرَةِ سَعْدٍ ؟ فَوَ الله لأَنَا أَغْيَرُ مِنْهُ ، وَالله أَغْيَرُ مِنّي ، مِنْ أَجْلِ غَيْرَةِ الله حَرّمَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَن.
Ertinya : Berkata Ubadah bin Somit r.a : "Jika aku nampak ada lelaki yang sibuk bersama isteriku, nescaya akan ku pukulnya dengan pedangku", maka disampaikan kepada Nabi akan kata-kata Sa'ad tadi, lalu nabi memberi respond : "Adakah kamu kagum dengan sifat cemburu (untuk agama) yang dipunyai oleh Sa'ad ? , Demi Allah, aku lebih kuat cemburu (ambil endah dan benci demi agama) berbandingnya, malah Allah lebih cemburu dariku, kerana kecemburuan Allah itulah maka diharamkan setiap perkara keji  yang ternyata dan tersembunyi.. " ( Riwayat Al-Bukhari & Muslim )
Lihat betapa Allah dan RasulNya inginkan para suami dan ayah mempunyai sifat protective kepada ahli keluarga dari melakukan sebarang perkara keji dan mungkar, khasnya zina.
BILA LELAKI MENJADI DAYUS?
Secara mudahnya cuba kita lihat betapa ramainya lelaki akan menjadi DAYUS apabila :-
1) Membiarkan kecantikan aurat, bentuk tubuh isterinya dinikmati oleh lelaki lain sepanjang waktu pejabat (jika bekerja) atau di luar rumah.
2) Membiarkan isterinya balik lewat dari kerja yang tidak diketahui bersama dengan lelaki apa dan siapa, serta apa yang dibuatnya di pejabat dan siapa yang menghantar.
3) Membiarkan aurat isterinya dan anak perempuannya dewasanya terlihat (terselak kain) semasa menaiki motor atau apa jua kenderaan sepanjang yang menyebabkan aurat terlihat.
4) Membiarkan anak perempuannya ber'dating' dengan tunangnya atau teman lelaki bukan mahramnya.
5) Membiarkan anak perempuan berdua-duaan dengan pasangannya di rumah kononnya ibu bapa 'spoting' yang memahami.
6) Menyuruh, mengarahkan dan berbangga dengan anak perempuan dan isteri memakai pakaian yang seksi di luar rumah.
7) Membiarkan anak perempuannya memasuki akademi fantasia, mentor, gang starz dan lain-lain yang sepertinya sehingga mempamerkan kecantikan kepada jutaan manusia bukan mahram.
8) Membiarkan isterinya atau anaknya menjadi pelakon dan berpelukan dengan lelaki lain, kononnya atas dasar seni dan lakonan semata-mata. Adakah semasa berlakon nafsu seorang lelaki di hilangkan?. Tidak sekali-sekali.
9) Membiarkan isteri kerja dan keluar rumah tanpa menutup aurat dengan sempurna.
10) Membiarkan isteri disentuh anggota tubuhnya oleh lelaki lain tanpa sebab yang diiktoraf oleh Islam seperti menyelematkannya dari lemas dan yang sepertinya.
11) Membiarkan isterinya bersalin dengan dibidani oleh doktor lelaki tanpa terdesak dan keperluan yang tiada pilihan.
12) Membawa isteri dan anak perempuan untuk dirawati oleh doktor lelaki sedangkan wujudnya klinik dan hospital yang mempunyai doktor wanita.
13) Membiarkan isteri pergi kerja menumpang dengan teman lelaki sepejabat tanpa sebarang cemburu.
14) Membiarkan isteri kerap berdua-duan dengan pemandu kereta lelaki tanpa sebarang pemerhatian.
Terlalu banyak lagi jika ingin saya coretkan di sini. Kedayusan ini hanya akan sabit kepada lelaki jika semua maksiat yang dilakukan oleh isteri atau anaknya secara terbuka dan diketahui olehnya, adapun jika berlaku secara sulit, suami tidaklah bertanggungjawab dan tidak sabit 'dayus' kepad dirinya.
Mungkin kita akan berkata dalam hati :-
" Jika demikian, ramainya lelaki dayus di kelilingku"
Lebih penting adalah kita melihat, adakah kita sendiri tergolong dalam salah satu yang disebut tadi.
Awas wahai lelaki beriman..jangan kita termasuk dalam golongan yang berdosa besar ini.
Wahai para isteri dan anak-anak perempuan, jika anda sayangkan suami dan bapa anda, janganlah anda memasukkan mereka dalam kategori DAYUS yang tiada ruang untuk ke syurga Allah SWT.
Sayangilah dirimu dan keluargamu. Jagalah dirimu dan keluargamu dari api neraka.
Akhirnya, wahai para suami dan ayah, pertahankan agama isteri dan keluargamu walau terpaksa bermatian kerananya. Nabi SAW bersabda :
من قتل دون أهله فهو شهيد
Ertinya : "Barangsiapa yang mati dibunuh kerana mempertahankan ahli keluarganya, maka ia adalah mati syahid" ( Riwayat Ahmad , Sohih menurut Syeikh Syuaib Arnout)

Mengapa Yahudi Bijak?

Setelah memantau beberapa laman web saya ada terbaca tesis mengenai kaum Yahudi dan saya tertarik untuk membaca dan menterjemahkannya ke bahasa Melayu, semoga ianya dapat memberi manfaat kepada kita dan generasi mendatang.. Janganlah kita dok mengutuk kaum Yahudi terus-terusan, sedangkan badan dunia (UN) tak dapat melakukan sesuatu. Pembunuhan secara zalim di Gaza akan segera dilupakan tanpa satu pun general tentera Israel dibawa ke pengadilan (sila lihat sejarah UN) maka itu kaum Yahudi bertambah bongkak, tujuan mereka hanyalah melemahkan kaum Arab di sekeliling mereka.
Tesis itu bertajuk “Why the jews so smart” sukacita saya alih bahasakannya secara ringkas. Setelah membaca tesis itu, ianya dapat mengubah cara diet saya, semoga pasangan muda dapat mengamalkanya demi melahirkan generasi yg baik.
Hakim Ma’ruf Bin Hj Abdul Kadir
Universiti Massachuset
USA. 
Ini adalah salah satu email yang telah aku terima, jika terpanggil untuk meneruskan pembacaan, sila klik 'kenapa yahudi bijak eh?' 

Deii..Yaperdaaa



Salam,
  Sila berikan pandangan dalam gaya anda sendiri setelah melihat gambar di atas.

melainkan anda memang seorang yang tidak ambil kisah langsung terhadap ke'sumbang'an sesuatu perkara dalam hidup anda.

tanggung la sendiri.

Jenis- jenis Solat yang tidak diterima Allah S.W.T

Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud : "Sesiapa yang memelihara solat, maka solat itu sebagai cahaya baginya, petunjuk dan jalan selamat dan barangsiapa yang tidak memelihara solat, maka sesungguhnya solat itu tidak menjadi cahaya, dan tidak juga menjadi petunjuk dan jalan selamat baginya." (Tabyinul Mahaarim)
Rasulullah S.A.W telah bersabda bahawa : "10 orang solatnya tidak diterima oleh Allah S.W.T, antaranya :

1. Orang lelaki yang solat sendirian tanpa membaca sesuatu.
2. Orang lelaki yang mengerjakan solat tetapi tidak mengeluarkan zakat.
3. Orang lelaki yang menjadi imam, padahal orang yang menjadi makmum membencinya.
4. Orang lelaki yang melarikan diri.
5. Orang lelaki yang minum arak tanpa mahu meninggalkannya (Taubat).
6. Orang perempuan yang suaminya marah kepadanya.
7. Orang perempuan yang mengerjakan solat tanpa memakai tudung.
8. Imam atau pemimpin yang sombong dan zalim menganiaya.
9. Orang-orang yang suka makan riba'.
10. Orang yang solatnya tidak dapat menahannya dari melakukan perbuatan yang keji dan mungkar."

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : "Barang siapa yang solatnya itu tidak dapat menahannya dari melakukan perbuatan keji dan mungkar, maka sesungguhnya solatnya itu hanya menambahkan kemurkaan Allah S.W.T dan jauh dari Allah."
Hassan r.a berkata : "Kalau solat kamu itu tidak dapat menahan kamu dari melakukan perbuatan mungkar dan keji, maka sesungguhnya kamu dianggap orang yang tidak mengerjakan solat. Dan pada hari kiamat nanti solatmu itu akan dilemparkan semula ke arah mukamu seperti satu bungkusan kain tebal yang buruk."

16 Disember 2009

Mana Satu

Salam,
Renungan bersama hasil dari pemanjangan sebuah email, sekadar berkongsi dan sama-sama memikirkannya


lebih gembira menyambut
1 Januari   daripada 1 Muharram  !
lebih tahu apa itu
14 Februari  daripada 12 Rabiulawal   !
lebih membesarkan hari Sabtu dan Ahad  daripada hari Jumaat   !  
lebih khusyuk mendengar
lagu  daripada mendengar Azan   !
lebih suka
lepak, tidur, tengok TV..dll   daripada Solat dan mengaji !
 
lebih tahu tentang artis pujaan  kita daripada nama Nabi-Nabi Allah   !
lebih suka menyebut
hello!   dan hi!  daripada Assalamualaikum   !
lebih suka
menyanyi dangdut, rap, hip-hop...dll   daripada Berwirid atau Bertahmid   !
lebih suka memuji
manusia
  daripada Tuhan  kita sendiri !
lebih suka membaca majalah hiburan daripada Buku-Buku Agama   !
lebih suka ke
konsert, karaoke  daripada ke Ceramah Agama   !
lebih suka
memaki, mengumpat   orang daripada Memuji  mereka !
lebih suka
mencarut   , @#!*@!! daripada menyebut Astaghfirullah   !
lebih suka
kemungkaran  daripada membuat Kebaikan !  
lebih
bangga  dengan kejahilan   kita daripada Bersyukur  dengan Keimanan   kita !
lebih cintakan
dunia   daripada urusan Akhirat  !
 

TETAPI bila ditanya arah tujuan kita, kita pasti akan jawab bahawa,

KITA SEBENARNYA lebih suka menuju ke
Syurga daripada ke Neraka  !
Layakkah kita dengan Syurga  milik Allah ???

15 Disember 2009

Liciknye ini worang.

Salam,
Seperti biasa aku akan melawat capaian-capaian rakan blogku bila ada masa, dan satu entri saudari ini telah membuat aku terpana. Apakah dia?..hmm mari kita cuba.

pada perkataan blogspot kita ada huruf  's' bukan?
anda buang 's' tersebut, maka ia akan menjadi blogpot bukan?

Jadi sekarang anda taip url blogspot anda tetapi buang 's'nya,
anda akan dibawa ke suatu website dakwah kristian. 'Bible Studies.Org.' tanpa mengubah apa-apa pada url link anda itu.

Nah, licik bukan?
Tetapi tidak mengapa, mujur aku kurang rajin untuk membaca, kerana tulisannya halus-halus dan panjang.
hehe.
Selamat mencuba ye..Salam
Allahuakbar.

13 Disember 2009

Siapa Kita?


SAMA-SAMALAH KITA MENGHAYATINYA........... 




Siapakah orang yang sibuk? 
Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a.s 

Siapakah orang yang manis senyumanya? 
Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata"Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambil
berkata,"Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman. 


Siapakah orang yang kaya? 
Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini. 

Siapakah orang yang miskin? 
Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk-numpukkan harta. 

Siapakah orang yang rugi? 
Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan... 

Siapakah orang yang paling cantik? 
Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik. 

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas? 
Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang. 

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit? 
Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya... 

Siapakah orang yang mempunyai akal? 
Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari siksa neraka.. 

Siapakah org yg KEDEKUT ? 
Orang yg kedekut ialah org yg membiar atau membuang cerita ini begitu sahaja, malah dia tidak menyampaikan pula pada org lain. 

Berdirinya saya disini adalah kerana...

Salam,
"Sebelum saya memulakan penerangan saya ingin saya memohon maaf kerana kelewatan kami, kerana saya baru diberitahu tadi tentang majlis ini......"
Itu adalah petikan ucapan aku pada majlis home party makcik-makcik HPA kat satu balairaya Rumah Rakyat Pekan Lukut. Gaya macam aku ini penceramah jemputan kan, harkktuih. Aku sertai pasukan ini pun tak sampai 3minggu kot, kad keahlian tetap pun belum dapat lagi. Memang mencabar minda betul, sudahlah dihadapan makcik-makcik yang tidak pernah aku kenali, mujur hanya 5 orang sahaja. hahahaha. yang lain sudah pulang kerana terpaksa menunggu kehadiran penceramah bebas ini selama 2jam, sudahlah baru, datang lewat lagi, memang pakej lengkap seorang poyo. Mahu lihat kepoyoan aku? Klik ' Poyo ah kau'.

05 Disember 2009

Tolonglah ai yu ol!

Salam,
Tolonglah, korang tolonglah doa-doakan aku supaya enzim-enzim jahat bernama papuratusmalasnyenakupdateblogniii hilang dari mengganggu pemikiran aku, dan pada masa yang sama juga, jangan lupa doakan kedua ibubapa kita dan juga agar aku cepat sembuh. Cerita minggu sudah pun aku tak sudah karang lagi, aku dah dapat cerita baru untuk aku ceritakan pada penggemar karutan aku ini. Nak mengupload gambar yang jadi pasal sangat-sangat tu. Nak mengarut aku takde pasal, pasal aku suka mencarut mengarut. Jadi untuk terus membaca karutan aku, sila klik 'aku karut'.

Ilmu Haq

Salam,
Ini ada satu email aku dapat, jadi aku pun tolong copy n paste je la. berminat bole la hubungi beliau.




Tolong promosikan, copy paste, print dll

Assalamualaikum,

Saudara, Saudari, Tuan-tuan, puan-puan, Dato-Dato, Tan Sri-Tan Sri, Tun-Tun, Sultan-Sultan, Mufti-Mufti dijemput ke majlis:

PERSIDANGAN/PENERANGAN / SEMINAR / KURSUS / MUZAKARAH/ DIALOG
(PERCUMA)

BERKAITAN:

1. Konsep & Kombinasi Ilmu Tauhid, Ilmu Feqah, Ilmu Tasauf, Ilmu.
2. ILMU HAQ(Ilmu benar & Allah reda)
3. ILMU BATHIL(Ilmu salah & Allah tidak reda)
4. TEKNIK-TEKNIK MEMBERSIHKAN AMALAN BATHIL
5. ILMU BATHIN DAN ILMU ZAHIR
6. TEKNIK BUNUH IBLIS, SYAITAN, JIN, BUNIAN, KHANNAS, QARIN, DJIBT, THOGHUT DAN YANG SEKUTU DENGANNYA SECARA FIZIKAL, ZAHIR, BATIN DAN BATIN DALAM BATIN.

TUJUAN:

1. MELINDUNGI DIRI DAN IMAN DARI GANGGUAN.

2. MEBELASAH, MEMUKUL, MEMOTONG DAN JUGA MEMBUNUH MAKHLUK TERSEBUT

3. MELINDUNGI DARI GODAAN DAN TIPU DAYA YANG KASAR SERTA HALUS OLEH MAKHLUK HALUS

4. MENYELESAIKAN MASALAH HISTERIA, SIHIR, PUKAU, SANTAU, ILMU GUNA-GUNA, KENA TINDIH/HIMPIT DAN BANYAK LAGI

5. MENGUBAT JIWA KOSONG, SUSAH TIDUR

6. MENGALAHKAN KEJAHATAN MANUSIA DAN MAKHLUK HALUS

HASIL
1. JIWA TENTERAM DAN TENANG
2. HILANG PERASAAN WAS-WAS
3. SEMBAHYANG KHUSYUK
4. PERASAAN SUKA KEBAIKAN BENCI MAKSIAT
5. DAN BANYAK LAGI

INSYAALLAH ANDA DAN KELUARGA BOLEH MELAKUKANNYA SENDIRI

*LAIN-LAIN PERKHIDMATAN

1. BERSIH RUMAH BERHANTU
2. BERSIH KAWASAN/TANAH BERHANTU
*TIDAK TERMASUK TANAH KUBUR*
RAWATAN
1. HISTERIA, SIHIR, PUKAU, SANTAU, ILMU GUNA-GUNA, KENA TINDIH/HIMPIT DAN BANYAK LAGI

Salah satu tanda kena serangan makhluk halus jahat

1. Sembahyang tidak khusuk / malas sembahyang
2. Pergantungan kepada Allah tidak kuat
3. Akhlak sukar dikawal-pemarah-ego -banga diri -cakap kasar -sombong -riak-cakap besar -khianat -lain lain perkara yang buruk
4. Hati gundah gulana / kecewa / putus asa / pilu / sedih
5. Fikiran kacau bilau resah gelisah tak tentu pasal
6. Jiwa tidak tenteram
7. Hati cinta maksiat
8. Ada perasaan takut selain Allah
9. Dada sebak / sempit
10. Hati gatal
11. Susah tidur

*TERDAPAT JUGA RAKAMAN SESI PENERANGAN DALAM BENTUK DVD
BERMINAT HUBUNGI:
ISMAIL
(pakar bunuh makhluk halus)
019-3619305
http://ilmuhaq.multiply.com
email: ilmuhaq@yahoo..com.my

27 November 2009

Si Tempang yang Sibuk, katenye

Salam,
Amboi mak aih, kemain sibuk betul aku minggu ni, tak padan ngan kepatahan kaki, tunggu nak patah tangan plak kot baru reti nak duduk diam-diam kat rumah tengok tv . Dari sehari ke sehari aku nak mengemaskinikan blog yg sudah hampir dihurung anai-anai ini, tapi ada sahaje yang dengki. Mata ngantuk lah, kaki sakit lah, tv citer best lah, dan natijahnya inilah dia, wajah kehampaan dari peminat-peminat maya aku setiap kali kembali ke blog aku. Alaa, bagi la aku can untuk berperasaan. Kalau nak tahu kenapa aku sibuk, boleh la klik sini.

21 November 2009

Grand Opening Warung Mak Yah @ ma aku!

Salam, 
Hari ini Grand Opening Gerai No.10 Mak Yah Nasi Dagang, bukan gerai yg ke 10, tapi gerai tu bernombor 10, haha, gempak je lebih, Mak Yah @ Ma aku adalah seorang peniaga tegar, seorang pencari duit yang sangat komited, demi untuk menyara anak-anak yang besar gajah sekor-sekor. Oleh kerana makanan adalah keperluan utama untuk semua, jadi ma aku meniaga makan, jadi tak payah la susah-susah beli makanan untuk anak-anak, bagi sahaja makanan apa yang dijual. Bijak kan? dan sebab itu jugalah badan seko-seko macam gajah. Aku tak, aku anak gajah. Haha. Sila klik sini kalau nak tengok gajah.

14 November 2009

Semalam Di ENSTEk

Salam,
Wohoo, dah 4bulan aku tak lepak umah sewa aku ni, dah macam kedai potong kereta dah ghoman eh, sampai-sampai je depan pintu pagar, korang akan disambut dengan permandangan persis kedai motor, motor 2nd utk dijual, moto org hantar utk direpair, moto sedia utk ditunggang dan moto tunggu sparepart-baru-bole-jalan. Motor aku takde dalam senarai pasal motor aku sedang berada di wad menjalani rawatan seperti aku, cuma kesiannya motor aku itu, beberapa urat dawainya telah putus dikerjakan oleh seorg pakar Airbus demi utk menghidupkannya dan bergerak seperti biasa tanpa diusung atau ditunda. Terima kasih pakar. haha. Kalau rasa busan nak baca jgn klik sini.

10 November 2009

masalah jugak kan?

Bagi regang pipi sikittt..ketat sgt nampak gaya tu.. ni aku ceduk kat mana ntah,jumpa terus kopi jek.

Di suatu malam yang dingin, di dalam
sebuah bilik yang sederhana besar,
di atas katil...... sepasang suami isteri
yang telah lanjut usia baru masuk tidur.


Suaminya telah mula mengantuk tapi
isterinya terbangkit perasaan ghairah malam itu....
Si isteri bersuara,
"Dulu-dulu tu.... abang selalu pegang tangan saya
bila kita nak tido."
Suaminya dengan separuh sedar, menggenggam tangan
isterinya, lepas tu mula mengantuk semula.


Beberapa ketika lepas tu, si isteri bersuara lagi,
"Kemudian tu.... abang selalu cium saya."
Si suami dengan rasa terganggu, mengangkat kepalanya
dan menyentuh bibirnya ke pipi si isteri.

Lepas tu sambung tido balik.
Selepas beberapa saat, si isteri bersuara lagi,
"Kemudian tu.... abang selalu gigit-gigit leher saya......."


Dengan perasaan marah dan geram, si suami melontar
selimutnya dan bangun dari katil tu.
Si isteri bertanya, "Abang nak gi mana tu?"
Dengan marah suaminya menjawab,


"Nak gi amik gigi ...la ni"

08 November 2009

Jalan Sambil Lalu Ke Melaka (Destinasi Xde Bajet)

Salam,
Seploh hengget,doploh hengget,3posen, yaa, dgn rm20.30, destinasi xde bajet kali ini akan membawa kita ke negeri..



MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH

Destinasi xde bajet kali ini akan membawa kita berjalan-jalan sambil lalu ke sekitar bandar melaka tanpa singgah di mana-mana. Dengan bajet sebanyak rm20.30, destinasi xde bajet akan menunjukkan kepada anda yg kita masih lagi boleh berjalan ke destinasi bukan pilihan kita tanpa mengeluarkan sesen pun. Klik sini utk mengikuti pengembaraan kami


06 November 2009

Boleh Tahan Tekanan Jugak...

Salam,

Boleh tahan tekanan jugak nak buat menatang website ni, menda free je pun, tp oleh kerana kadar kelajuan in'fart'net ni 'terlalu' laju, maka ia telah meninggalkan kesan yg negatif pada jiwa aku mata aku. Sakit otak owh nak tggu menda ni loading, kalau lembab macam siput bab1 ok lagi, ini dah la lembab, siap berjaya membuatkan aku istighfar menahan carut , dia bole error plakkk..wahhh.. Ini tidak boleh jadi pak mat, boleh menjanda bini pak mat kalau keadaan terus begini. huhu, takde kaitan, saje je aku nak libatkan pak mat pasal pak mat takde pasal dalam ini pasal.

Kau tengok ape dah jadi, tak pasal2 aku membebel macam org tak de otak, kalau takde otak mati la, haha, bukan takde otak, tak pakai otak, itu yg lebih sesuai. Dah2, merapik jek, terbaca kat org2 yg guna otak tak ke membuang masa diorg mendaalah ni semua. Sebenarnyakan, hehe, nak cakap segan tp kena cakap jgak lah, korang pasan tak dah berapa kali aku ngelat copy paste entry org, hahaha, jadi utk menutup rasa bersalah kerana telah mengabaikan rumah tumpangan aku yg satu ni aku pun mengada-adakan la entry iniiii...tadaa..dah nak masuk perenggan ketiga dah pun ha.

Hah, dah masuk dah..hahahah...hoh, tekanan ke? Rilep arr, sikit je lagik, tekanan yg aku alami lagi teruk kalau nak dibandingkan ngan hukuman membaca entri aku ni. Aku tak reti nak beremosi dalam bentuk perkataan yg tersusun indah setiap bait-baitnya macam pemblogger emo tegar yg ada dipasaran sana. Lagipun kejadah hape korg nak baca luahan emosi  berangkap puitis jantan kelepeh mcm aku ni ? Banyak lagi keja lain korg bole buat an? an? an?.. Ok dah, dah siap dah 3 perenggan. Muahahaha, mintak maap la ye pada pembaca2 tegar notice board rumah tumpangan aku ni, kali ni takde iklan yg best. Eh kejap, kongsi sikit, td aku dapat sekotak Big Apple Donut, mentekedarah sambil nonton yaaa nur kasih, haha, Saya Sayang Mak, Ayah, Akak,Adik,Anak buah saya!!. Tataatatata..

03 November 2009

Wasiat Imam Syafie

Salam,
Entry kali ini aku ambil dari satu blog yg aku ikut, semoga kita semua dapat sesuatu daripadanya. Selamat membaca.


Wasiat Imam Syafie
SEBELUM Imam Syafie pulang ke rahmatullah, beliau sempat berwasiat kepada para muridnya dan umat islam seluruhnya.


Berikut ialah kandungan wasiat tersebut:


"Barangsiapa yang ingin meninggalkan dunia dalam keadaan selamat maka hendaklah ia mengamalkan sepuluh perkara."


PERTAMA: HAK KEPADA DIRI.
Iaitu: Mengurangkan tidur, mengurangkan makan, mengurangkan percakapan dan berpada-pada dengan rezeki yang ada.


KEDUA: HAK KEPADA MALAIKAT MAUT
Iaitu: Mengqadhakan kewajipan-kewajipan yang tertinggal, mendapatkan kemaafan dari orang yang kita zalimi, membuat persediaan untuk mati dan merasa cinta kepada Allah.


KETIGA : HAK KEPADA KUBUR
Iaitu : Membuang tabiat suka menabur fitnah, membuang tabiat kencing merata-rata, memperbanyakkan solat Tahajjud dan membantu orang yang dizalimi.


KEEMPAT: HAK KEPADA MUNKAR DAN NAKIR
Iaitu : Tidak berdusta, berkata benar, meninggalkan maksiat dan nasihat menasihati.


KELIMA : HAK KEPADA MIZAN (NERACA TIMBANGAN AMAL PADA HARI KIAMAT)
Iaitu : Menahan kemarahan, banyak berzikir, mengikhlaskan amalan dan sanggup menanggung kesusahan.


KEENAM : HAK KEPADA SIRAT (TITIAN YANG MERENTANGI NERAKA PADA HARI AKHIRAT)
Iaitu : Membuang tabiat suka mengumpat, bersikap warak, suka membantu orang beriman dan suka berjemaah.


KETUJUH : HAK KEPADA MALIK (PENJAGA NERAKA)
Iaitu : Menangis lantaran takutkan Allah SWT, berbuat baik kepada ibu bapa, bersedekah secara terang-terangan serta sembunyi dan memperelok akhlak.


KELAPAN : HAK KEPADA RIDHWAN (MALAIKAT PENJAGA SYURGA)
Iaitu : Berasa redha dengan Qadha' Allah, bersabar menerima bala, bersyukur ke atas ni'mat Allah dan bertaubat dari melakukan maksiat.


KESEMBILAN : HAK KEPADA NABI SAW
Iaitu : Berselawat ke atas baginda, berpegang dengan syariat, bergantung kepada as-Sunnah (Hadith), menyayangi para sahabat, dan bersaing dalam mencari keredhaan Allah.


KESEPULUH : HAK KEPADA ALLAH SWT
Iaitu : Mengajak manusia ke arah kebaikan, mencegah manusia dari kemungkaran, menyukai ketaatan dan membenci kemaksiatan.


Moga ada manfaat untuk yang membaca dan kongsikanlah ia.

31 Oktober 2009

Sejenak di Kota London


Salam.

Igt lagi x yg aku kata nak update siri penjelajahan aku ke Negara org tu? Hah, sekarang ni ada dgn aku gambar masa aku kat London dgn Dublin je, so aku mulakan dengan London la dulu kot, ok, mula,muahaha..

Aku ada sorg kawan nama jagung, wan jagung, kira aku kawan baik la ngan dia ni, aku ngan suma pun aku baik kot, tp dgn dia ni aku selalu la plan2 menda berjalan2 ni, pasal dia ni mmg kaki la bab2 berjalan malan ni, so nak dijadikan cerita, wan jagung ni ada sedara tinggal kat London sana, mak ngah+ pak ngah dia, diorg ni sedara kepada mak wan jagung ni, yg pak ngah dia ni dah jadi rakyat british, pasal dia dulu join British Army, so masa British lepaskan Malaysia pada pengurusan sendiri, diorg telah mengofferkan army2 dia ni pilihan utk stay kat Negara Malaysia, Singapura atau England, so pak ngah dia telah memilih utk pegi ke U.K,  maka jadilah beliau seorg org Perak berkerakyatan British, masa tu mak ngah dia tak ikut sama lagi, so lepas dah lama sikit tu baru mak ngah dia ikut, so mak ngah jadi PR jek, pasal ape tak tau, aku pun bukan soal siasat diorg pun pasal citer ni, dgr dari citer org tua wan jagung ni jek.

  So kami berlepas dari Malaysia pada, aaa...lupa plak tarikh,nanti aku cek balik..haa, dah igt, 29th June 2008. Aku p ngan wan jagung ngan kedua org tua dia, kitorg bertolak malam, dan perjalanan kami mengambil masa selama 13jam, hoho, bernanah punggung, tp aku macam biasa la, kot bosan atas pesawat tu aku berjalan la masuk dapur la tandas la dok kat kusi cabin crew la, mintak makan la, tp selalunya aku tido, muahaha, pasal nak tgk citer pun, tak sempat abis cerita aku dah padam dulu..hahah..

  Jd dipendekkan cerita,kami mendarat pada jam 5pg waktu london, masa tu tak tgk jam lagi, igt dah pukul 9pg ke ape, sekali tgk jam kat skrin tu terkejut la jugak, pasal dia pya terang tu macam dah pukul 9pg la kat tempat kita ni, ok, kat situ aku dah jakun, pastu beratur kat imigresen, bapak oii, kemain lama la woii, lupa nak bitau ,mak ngah+ pak ngah jagung join sama dalam flight tu, tp tak jumpa2 sampai la mendarat, pasal dia naik dari penang ke ape ntah, kira transit kat KLIA, so tak jumpa la masa kat check in tu, berbalik pada citer imigresen, hah amik kau, dia pya pegawai imigresen tya macam2 la woi, stok ko rasa macam nak lempang sambil menangis pun ada gak, tya soalan bukan2, sampai anak berapa ramai pun tya gak, ada satu soalan dia ni buat aku nak gelak, dah gelak dah pun, tp dia buat muka ketat dia jek,eksen betul, dia tya aku..

British India : Are you married?

Budak Comel: Nope ma’am,single.

British India : Do you have kids?

Budak Comel: How come I have kids  when I’m not married. (aku gelak)

British india : (muka ketat)..

Aku lupa yg kat tempat diorg menda ada anak tanpa ikatan perkahwinan tu perkara yg sgt2 biasa, dan aku lupa dia ni tau aku ni Muslim atau tak, tp lepas dah lama bersoal siasat tu baru aku pasan kenapa dia ketat ngan kitorg dan tak berapa mesra, pasal kat lanyard dia pakai tu tertera perkataan ini..

‘Boys are stupid,throw rocks to them’..hahah, ape ke bangang pya qoute tu..

Ok, dah setel menda tu semua selepas semua surat ngan bukti2 yg kukuh manyatakan aku dtg situ pasal nak berjalan  dan bukan pasal nak dtg cari keja, kitorg pun p amik beg, lepas amik beg tiba masa nak p umah makngah  jagung, haa, diorg kitaorg jumpa masa kuar pesawat, so beratur sesama  la, pak ngah dia menonong laju je, pasal rakyat British ada lane lain, clear jek, mula tu nak naik tube(train bawah tanah), tp tak tau apsal mak ngah ajak naik teksi, naik la kitorg teksi pintu terbalik tu, berburak3, kitorg pun sampai, dah kuarkan barang ape suma buat2 la nak tongtong duit nak bayar duit teksi, sekali dgr jek jumlah tambang aku rasa macam nak pitam, £69! Erk, tgk2 makngah dah kuar duit bayar, pheww, ko tau tak kalau convert2 tu bole jatuh misekin woi, hahah, aku bawak cash pun dalam £100 jek, hahah, buat2 keras mcm takde pape. Haha, alah, bg diorg mcm Rm6.90 kot.

  Dah sudah letak2 barang aku pun kuar ngan jagung mayau kat keliling perumahan tu, nama tempat makngah+ pakngah tggal tu Kensal Rise,kira dalam bandar gak ah, London borough of brent, aku tak tau ape maksud dia, kat signboard dia tulis gitu..haha.. pasal takut sesat, kitorg jalan lurus jek, pastu patah balik lepas tgk takde menda yg ada, lagipun tak sebuk lagi, org pun tak bgn tido lagi kott, baru pukul8 pg masa tu, tp terang dia macam tghari, permulaan Summer kot masa tu, lepas tu lepak kat backyard umah makngah, ada pokok epal, haha, tp belum masak lagi, so aku acah2 la makan terus dari pokok,senonoh tak rupa manusia ni?hahaha




Pastu kitorg keluar p central, naik bas, beli tiket 1day pass, utk tube ngan bas, harga £5.30, tp rasa rugi la kot, pasal kitorg tak guna sangat pun tube, ntah, bg aku seronok naik bas lagi kot, pasal bole cuci mata tgk luar sambil2 naik bas tu, kalau ko naik tube, samala macam ko naik putra lrt, ape yg ko nampak kat bawah tanah tu? kan ke bosan tu? so the next day kitorg beli pas untuk bas sahaja, £3.50, aku ngan jagung mmg guna sepenuhnya la, pg2 kuar ngan mak bapak dia, pastu balik, hantar mak bapak dia, pastu kitorg kuar balik berdua, mayau tanpa arah, tp tak takut sesat langsung, pasal aku rasa sistem pengangkutan diorg paling teratur aku pernah jumpa kot, tp kalau ko ajak aku naik bas kat kl tu, siyes, aku tak reti, hahah, nak suh aku sesat bole la, aku dah la jenis sesat tak reti nak patah balik, mmg redahh je sampai abis stesen, muahaha, terjadi jgk kat sana, tp biasa la, tmpat org, org tak kenal,bole la buat pangai beruk sikit. Haha, tak gitu aka,isya?miahaha…


So yang ari lain aku malas nak citer, aku bagi korg  tengok gambar berserta deskripsi dia aje la eh. Pasal aku pun macam dah ingat tak berapa nak ingat dah citer tu, dah setahun kan citer dia, huhu, siap dah pegi lagi tahun ni, siap kena tahan la ngan imigresen dia, igt aku tak keluar2 dari negara dia dari tahun lepas, dia yg bangang nak tahan aku plak, aku maki matsaleh vongok tu, org masuk ko heboh cop passport, org keluar ko halau gitu jek, pastu bila ko jumpa cop tahun lepas terus ko cap kitorg masuk tak kuar2 negara ko ni, ape dia igt best sgt ke nak duduk lama2 tmpat dia tu, bole jatuh miskin tau tak. Hahaha. Ape-apehal shopping tempat ni terboikk, nak timberland asli dgn harga kasut Bata bole la dtg sini. hahahahahah


harga makanan dia korang tgk..tak jatuh miskin plak kalau keja kat sini p makan tghari kat sana. huhuh.


psst:- sebenarnya aku dah letak byk gmbar tadi, pastu dah susun elok ikut cerita, penyudahnya ilang plak tadi, terus aku jem aku letak je gambar pukal gini, nanti aku update pastu kalau montot aku tak lenguh dah aku edit balik eh, alah, sape je yg baca pun..wakakak



30 Oktober 2009

Sopan Gayo Pejuang la sangattt.

Salam,
Aku aritu ada jual satu menda ni, tp tak tau la korg minat ke tak, lagipun menda ni tiruan, tp rare nak jumpa, meh la tengok-tengok kot ada yg tertarik ke ape ke, pasal aku order 1-1, malas nak simpan pasal bukan menda ori pun dah la tu, bole tahan mahal la jgk, Rm50, tp kalau takat nak buat 'nyemban' sangkut atas kepala mmg caghe ah, hikhik. Pasal aku pun bukan la kaki bergaya, kaki patah ye la kot. hahaa, gelak laa, buat-buat ketat plak.

Ni dia menda yg aku cuba utk pasarkan tu, tp kalau korg ada jumpa tempat jual murah lagi bagitau aku, pasal aku bukan meniaga pun, tp kalau korg nak jgk beli yg aku tunjuk ni, aku bole orderkan, nanti ko bg la ikhlas hati berapa-berapa pun sbgai upah. Hahahah.


Yaaa..Rayban Wayfarer, lens dia iridium, nak lawan Oakley Frogskin tak dapat la an, pasal aku tak pasti plak Rayban ada kuar ke tak jenis iridium2 ni. Walaubagaimanapun, kacamata ini kelihatan dari jauh 'tulen bang' (buat suara nyah)..muahaha, tp dgn satu syarat, jgn bagi org pegang atau try pakai, kang dia nak beli yg ko pya tu. Hehe, jadi, kalau berminat boleh la, bitau aku, kang aku bg no tipon aku, eh, email je dah la, kang korg banyak soal abis lak credit aku. Aku dah la tiada pendapatan bulanan yg mantap dah skang ni.
 ini email aku ye, iffat.chcs@gmail.com. Sila soal siasat aku di sana, dan barang bukan ready stock, kena belajar erti bersabar kalau nak jadi seorg yg bergaya. Hahahah

Ok sekian dahulu iklan utk kali ini. Bertemu kita lagi nanti utk barang-barang yang lain. Peniaga nau rupe aku haa.

Jangan Pernah Putus Harapan

Jadilah Anda (di hadapan Allah) seperti seorang anak kecil di hadapan orang tuanya yang apabila ia menginginkan sesuatu dari mereka akan tetapi mereka tidak mengabulkan keinginannya maka ia akan merengek dan menangis di hadapan keduanya. Demikian pulalah sebaiknya keadaan Anda di hadapan Allah, apabila Anda telah memohon sesuatu kepada-Nya dan Allah belum juga mengabulkan permohonan Anda, maka bersimpuhlah dan menangislah dihadapan-Nya!

(as-Sirri as-Saqthi)

Salam,
Seperti yang lalu, sekali lagi kata-kata hikmah ini menggamit aku untuk berkongsi dengan kalian, maka amatilah ianya dgn penuh keazaman yg kita takkan pernah berhenti berdoa dari mengharapkan yg terbaik buat semua.

Itu sahaja untuk kali ini. Sekian

29 Oktober 2009

KEK KEJUng

Salam,
Waah..melampau ini blogspot, dah 2 hari aku tidak dapat masuk, masa aku ada mood masa itulah dia membuat pasal mencari sengketa, tidak mengapa, kerana aku dah boleh memasukinya secara sah sekarang, maka aku akan meneruskan niat murni aku tempohari, niat nan murni itu adalah mengkhabarkan kepada semua pencinta cheese cake di luar sana akan berita ini.. "kite ade cis kekkk, 2 tauuu"..muahahah..

Cukup berbicara lihat sahaja fotonya, deskripsi akan disertakan disamping atau dimana-mana berhampiran foto.





Ini blueberry cheesecake yg dipacak sebijik buah kiwi yg tidak dikupas dan sebijik strawberi dibelah 4..dan ditempek-tempek dengan coklat di sekelilingnya. Punca terjadinya kek jenis ini adalah kerana aku telah memesan kepada adikku untuk membeli kek dari dapur hotel tempat beliau menjalani latihan praktikal. Mengapa aku beriye hendak membeli? kerana dia boleh mendapatkan harga staff memandangkan beliau sangat ngam ho dengan chef di bahagian kek dan biskut. Setelah terpancing dengan kata-kata mulut busuknya itu, aku telah memesan kuantiti sebanyak 2kg, di mana 1kg untuk setiap biji, kira 2biji kek keju lembab-berkrim-mantap-buatan-hotel-ada-bintang-tp-dgn-harga-bahan-mentah-sahaja lah. Mana lagi sebiji? Belajar untuk bersabar, kerana sabar itu kunci moto abah kau.


Nah, ambil sebiji lagi, dengan bentuk sama seperti diatas bagaikan difotokopi, kek yg ini telah diserikan dengan seni hiasan amboi3-diva-tergebus-caras-muka-kau, dan sedikit kata-kata peransang sehingga mampu menghasilkan mimpi lembab sikit lagi nak basah. 'Semoga Cepat Sembuh' . Amboi mcm mengenali diri ini pulak si pembuat kek ini, hahahah. Tapi apa yang pasti rakan-rakan pencinta kekkita ni, harga untuk kedua-dua ketul kek ini lebih murah dari sebiji kek keju yg dipasarkan di luar sana. Dan disebabkan itu jugalah aku membeli 2, padahal sahaja mengundang padah, mana ada lagi pembedal tegar kek keju di rumah aku ni selain aku. Natijahnya, sampai ke hari ini kek ini masih lagi berbaki setengah kilo setiap satu, pasal aku kerat dua-dua sekali, konon igt rasa lain2 la, takde maknenyee, = jek.

Dan aku dikhuatiri menghidap penyakit kencing manis selepas selesai kek ini dibaham. Semua bahagian yg telah dibaham itu adalah pekerjaan aku, yaaa aku!, org lain makan tidak sampai sepotong pun, itu pun sepotong cuit nak rasa jek, ape mereka ini tidak tahu nikmat menikmati kek keju ke? huh, sungguh eskimo. Jadi kepada sesiapa yg ingin merasa kek keju semoga cepat sembuh dan kek keju beri-beri biru, boleh la singgah di perkarangan rumah aku sambil memegang karangan 'Saya suka kek keju percuma' yg panjang setiap karangan tidak melebihi 150 patah perkataan, dan pastikan ianya menggunakan format KBSR tahap 2, Sekian sahajalah cerita yg telah aku peram selama 3hari ini.

Kek KEju..brrrrrrr...hahahaha

23 Oktober 2009

Berdoalah!!

"Janganlah kalian meninggalkan doa! Dan jangan sampai perbuatan dosa yang kalian lakukan, menghalangi kalian untuk berdoa kepada Allah, karena sesungguhnya Allah telah mengabulkan permohonan Iblis, padahal ia adalah makhluk yang paling buruk." (Lihat surat al-Hijr ayat 36 dan 37)

(Sufyan bin 'Uyainah)

Salam,
Terpanggil aku untuk meng'copy' paste kata-kata hikmah kat tepi blog aku ni, kerana ianya bertukar setiap hari jadi aku taknak la ketinggalan utk berkongsi dengan umat-umat yg tak sempat singgah blog aku masa kata-kata ini sedang di keudarakan. Jadi sgt baguslah kalau ianya aku kongsikan bersama, pasal kadang-kadang aku berasa begitu, terasa doa aku tak sampai pasal kekhilafan dan dosa-dosa yg pernah, sedang dan yg akan aku lakukan.

Makanya tak usahlah kita menghukum orang lain di atas perbuatan yg tidak lurus di mata kita, sampai senget-senget kepala memandang serong kepada yg terbabit. Pasal sendiri pun lebih kurang gelong je nak jatuhkan hukum utk org ape kes?.. Ditujukan khas pada diri sendiri sama, pasal kita manusia kan, lagi pulak syaitan itu terdiri dari kalangan jin dan manusia, dan aku tak marah kalau korg panggil aku syaitan, sebab sifat keras kepala dan degil itu menggambarkan syaitan, so sape degil dia setan..hahahaah..aku dah tak degil dah. Hee hee.

Ok ah, kan aku cakap lebih-lebih kang org marah plak, ye la aku bukan sekolah agama pun, dah la tu tgh patah kaki plak tu, konon insaf la eh? Yaaa, aku insaf, hahah, tp bukan pasal aku eksiden, tp pasal lama sangat dok alpa ngan dunia yg kita akan tggal bila-bila masa sahaja. Jadi berdoalah kita semoga amalan kita diterima dan kita berada dikalangan hamba-hambaNya yg soleh. Aminnn


21 Oktober 2009

Banggalah Dgn Barangan Buatan Malaysia

Salam,
Kali ini izinkan aku untuk berjiwa 1Malaysia dgn mengiklankan barangan buatan Malaysia.
Yaaa, seperti yg kelihatan di bawah adalah salah 6 contoh produk buatan Malaysia yg dihasilkan di Bumi Kenyalang Sarawak, bukan Kenya ya, walaupun ada suku kata Kenya tertera di situ, dan suku kaum dari Kenya nyata sekali tidak akan kelihatan di sana. Ini adalah hasil suku-suku kaum Sarawak sendiri, itu baru suku, belum setengah, belum lagi satu. haa, bayangkan hasilnya kalau satu Sarawak bikin. Pakai kain saje la semua kat sana. Cukup karutan di situ, mari kita lihat produk yg ingin diketengahkan.

Pengenalan Produk

Kain Batik Sarawak, mempunyai motif corak suku sakat yg suka menyakat, hee, bukan-bukan, sebenarnya aku pun tak tahu menahu pasal kain batik Sarawak ni, yang aku tahu ianya adalah milik rakan aku dan tugas aku hanya mempromosikannya tanpa meng 'markup' walau sesen pun, jadi sesiapa yg berminat akan berhubung terus dengan pengedar dadah kain batik tersebut. Setiap motif cetakan batik mempunyai namanya sendiri, jadi anda namakanlah sendiri mengikut kesukaan hati anda. Jika berminat sila sengih lebar-lebar dan hubungi saudara asmawi hamsani kembar nama kepada asmawi ani aduhai saliha.



Sila hubungi beliau jika anda berminat untuk menempah kain batik tersebut mahupun sengaja ingin berbual-bual katak, beliau tidak akan mengecewakan anda.

Talian bebas cukai : 013-2666981 untuk pengguna Celcom
                             : 012-3872591 utk pengguna Maxis yg takut kena cas RM0.15 bila sms kat no.atas sana

dan email beliau jika anda inginkan sebarang maklumat lanjut, aaa..alahai lupa plak..nanti korg tya la dia sendiri. Takpun pegi semak-semak kat blog dia buat huru-hara. Pasal dalam blog dia pun ada gak kot iklan ni, ntah-ntah takde, puaka betul. Oh lupa..harga kain-kain ini cukup murah memandangkan ianya diambil di Sarawak, kemudian terbang kemari dengan pesawat Malaysia Airlines, dan kemudian dipos kepada anda dgn nilai hanya RMalaysia35 (termasuk penghantaran seluruh Malaysia menggunakan Pos Malaysia, nah 1Malaysia bukan?) maka berjaya la misi 1Malaysia aku..hahahahaah

Sekian..Belilah barangan buatan Malaysia dan sokonglah industri kecil-kecilan yg berpendapatan sederhana ini. hohoh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails