Kempen Semasa

Kempen Semasa

04 Julai 2009

~Sesi Penjelajahan Dunia~

Salam semua..entry kali ni mcm tak aci sikit,pasal aku nak citer pasal menda tahun lepas..alah..bolekan aje dak?still citer pasal aku kan?haha..kali ni aku nak citer pasal sesi penjelajahan aku ke negara2 org..aku memulakan program tanpa tajaan ini dari tahun lepas lagi..jadi negara pertama aku cuba jelajah adalah tanah seberang iaitu Indon..diikuti dengan negara pengeluar jenama2 terkenal,sehinggakan barangan yg dikeluarkan dari negara ini dikatakan 'under licence'..ciss..celah manaa..hahah..xde maknanyee..selepas itu diikuti dgn negara jiran,haa,yg ni terus terang negara pengeluar jenama tiruan..cakap je ape menda korg nak dia tiru..bulat2 kott dia tiru..haha..itu la Thailand..hah lupa..negara sebelum Thailand tu,Vietnam sebenarnya..lupa nak bitau..


Setelah mcm boring main kat negara2 yg bersepah rakyatnya di negara Malaysia tercinta kita ni,aku menukar selera untuk bermain di sekitar benua Eropah,tempat pertama aku jejak adalah ibu kota London,eh..kota london ada ibu ke?bila plak dia diberanakkan?..hehe..tak2..saje je merepek..aku lepak kat london dekat semggu jgk la..eh..semggu la..ape plak dekat semggu..so mmg aku org miskin la kat sini..jgn byk tya..berapa aku bawak..mmg tak lepas nak idup sehari pun kalau nak diikutkan..haha..selepas dari london tu aku stop kejap..dalam setahun gak la aku stop merayau p negeri org,pasal bz sikit kot..ataupun utk lebih jujur sikit,cuti aku dah abis tiket free aku dah guna..haha..masa ni tahun 2008

So dah masuk tahun baru ni,2009,aku menekadkan diri utk berjalan lagi,kali ni aku ke Dublin Ireland,tp aku melalui Paris,Perancis dan dari situ aku ke Dublin,aku lepak sini dekat semggu jgk..ari Ahad aku sampai,ari Jumaat aku blah,dan untuk pengetahuan,kat sini lebih mahal berbanding London,aku tak tau apsal tp yg pasti aku rasa aku memilih utk stay kat london kalau di beri pilihan..mungkin pasal masa tu matawang pound jatuh kot,dan bila main convert2 rasa berbaloi lagi dari menggunakan matawang euro,siyes,mana yg pakai euro mmg mahal..haha..aku pergi Dublin atas jemputan kawan2 senget 'tertanda' aku..nanti aku citer lebih lanjut utk slot yg ini..dan balik dari Dublin aku ikut London,so itu masuk kali ke-2 la aku jejak kaki kat london,tp pasal masa tak berapa nak ada bekal,jadi aku berlegar2 sekitar airport heatrow je la..kopang gila kat situ,wifi pun takde..kalau ko tya information counter pun mmg diorg kata takde la..tp kalau ko rajin search jumpa la..tp nak connect tu mmg tak dapat la..kede gila..paris pun sama..siap nak kena bayar..15minit €2,bangga betul aku ngan KLIA kita ni,wifi free..haha

Ok cukup dulu sinopsis citer aku tu..nanti aku senang aku buat bab2 dia..arini tak dapat lagi pasal aku tak jumpa cari gambau2 terdahulu..lgpun esok nak p kenduri kawin budak umah sewa aku,nak tido masa bila plak kalau aku meneruskan niat aku nak mencapap ni..kan kan kan..jadi tanpa melengahkan lebih byk masa aku biarkan korg ternganga kat sini dulu la eh..selamat malam..eh..dah 3.30pagi..mamposs..hahah..tata..

2 ulasan:

aka berkata...

sbb nye..uk nye tax just 15% compared to ireland which is 22.5%..itu pasal la uk lg murah..even lau eire pakai pound..still same jerk coz tax mahal giler babas...

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

arkkk...pakar ekonomi sudah sampeii..mmg patutla aku tak suka ekonomi..ekonomi makes me no money..hahah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails