Kempen Semasa

Kempen Semasa

02 Julai 2009

~Aku Seorang Pekerja II~

Salam sejahtera..bertemu kita lagi walaupun dah macam nak muak dok tgk org yg sama je yg berbual..dah blog aku..kot blog meme ke isya ke aka ke..eh..aka mana ada blog..dia aktif kat tagged pun dah cukup bersyukur kot bg kawan² dia..haha..sebenatnya bukan diorg yg aku nak citer,tgk tajuk pun dah tau dah yg bakalan korg baca lepas ni suma pasal aku,bukanlah nak membangga diri,tp itulah hakikatnya,keja kat tempat aku ni mmg 'heaven',jgn tya aku apemenda tu,sila selak kamus,aku pun main sebut jek ikut budak² tua sebut..haha..aku tau la..ape ingat bangang sgt ke aku ni,'heaven' tu adalah sejenis coklat dari dublin yg dibuat khas utk pasaraya ALDI..sedap gila woi..hahah..aku saje bedal 3bar,tak payah full bar pun dah clear..erk..paham ke?abaikan sudeyy..

Dah²,cukup mencarut,aku saje je tadi tu,nak buat satu perenggan..kot pendek sangat mcam sia² plak usaha cikgu² B.M aku ngajar buat karangan masa aku skolah dulu,hikhik..Gini,korang igt tak entry sebelum ni yg aku cakap aku takde keja 2mggu berturut-turut,hah amik kau,lepas je balik dari membawa suku kaum lampi tu berjalan,aku dibebani kembali dgn tugas² urgent,yg mana mmg kepakaran para 'Incharge'²ku menyorongkannya padaku..pasal ape aku kurang pasti,tp yg aku perasan,aku tak pernah menolak ape jenis keja skalipun yg dihulurkan pada aku,waima merepair karat kesan dari air jamban sekali pun,tanpa rasa segan dan silu aku memegang kawasan kejadian dgn selesa,kdg² je pakai sarung tangan,selalunya tgn kosong,uh,jijik la tu?ko tak tahu berapa berkatnya pendapatan hari itu..hahah..dah,bukan citer pasal taik ni..citer pasal keja aku la woi,dan aku bukan pencacai najis ok,saje je citer nak bagi korg mcm loya² org ngandung..bole??


Aku sebenarnya tak kesah pun ada keja ke tak,tp,dari bg kat aku n the gang,baik bg kat vendor indon yg gajinya berganda dari kitorg kot,bukan nak dengki2 ke ape,tp standard ah,gaji ber'k²' kottt diorg tu,ni bkan indon keja kontrak bikin umah cok sawit jaga budak suma tu,ni dah masuk kategori profesional,tp harammm,pro celah mana ntah..aku yg baru 5thn jagung ni plak nak kena mengajar kadang²..wuntung la woiii..sakit jiwa kadang tu melayan cemerkap seketul²,tu pasal aku mengambil pendekatan utk menjadi kejam takde belas..bukan la aku p dera diorg,tp dari segi kewangan,hahahaha..gelak dulu..ok dah,memandangkan bapak ni byk duit,jd kitorg² ni akan selalu ajak bapak ni kuar makan kat satu kedai indon ni,BONDI nama kedai ni,dan dalam sebulan ada la sekali-dua kot kitorg 'pow',acara wajib!!..hahah..pastu lagi,setiap kali bapak² ni balik Bandung,mesti kemain byk ufti diorg bawak balik bg kat kitorg,ngonyelan jgn cakap la,mkn sampai muntah,ole² lain lagi..haha..setel..ok ah..aku pun tak tau nak taip ape sebenarnya,2 hari tu nak sudahkan entry ni..haha..senget.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails