Kempen Semasa

Kempen Semasa

28 Julai 2009

Takde Pasal Cari Pasal ii

Huhu..lepas balik dari misi semalam tu..aku meneruskan kembali kehidupan aku sebgai seorg pekerja..aku bangun pagi dan pegi keja macam biasa..sampai tempat keja macam biasa la..kena bahan la pasal join ride p naik kuala klawang tu..hahaha..aku tak tau apasal budak2 ni mcm tak berapa setuju ngan Azam ni..azam ni shift sebelah,and dia ni bole dikatakan incharge kitorg la,bila dah incharge tu maknanya bkn sebaya la kan,dan ya..azam bukan baya2 kitorg,tp baya2 abg sedara korg..tu yg budak2 sebaya aku dan kebawah mcm tak berapa nak mngikut program2 yg dia anjurkan..tak payah anjurkan la..dia ajak join program anjuran org lain pun budak2 ni mesti buat tak tau gak..haha..ok dah..cukup sesi membahan aku tiba masa aku mempoyo plak..
Tgh berpoyo-poyo bercerita pasal semalam dan kehebatan aku mengambil selekoh bulatan lcct ngan bulatan air asia academy,dan segala jenis cerita yg berkisar tentang motor,kelajuan dan selekoh,tiba2 je ada sorg mamat sengal lg bingai mengselatankan soalan plg aku menyampah nak jawap,soalan dia berbunyi begini.."bila last ko eksiden?"..perghhh..kalau ko dah lama idup mmg ko akan rasa la ini bukan soalan yg sgt sesuai utk disoalkan dan dijawap..pasal mcmana ko kalis nak jawap pun..ko pasti akan ter'riak' atau ter'takabur'..dan aku pun dah rasa tak sedap ati..aku pun jawap la ngan selamba.."hmm..ada la dekat 10thn.."..pastu aku rasa macam tak best jek.aku betulkan balik jawapan..eh..ada..4thn lepas masa apprentice kat subang...tp...apakan daya..aku telah pun terlepas kata sebelum tu...dan akibatnya..aku rasa tak sedap ati utk hari tu..tup2..aku di panggil kena wat keja..ada kapal nak kena buat skin repair..aku p,aku p ngan penuh keterpaksaan bersama2 jagung..
Dgn jagung pun macam takde semangat nak keja,n aku pun mmg malas nak buat keja..aku berkira2 nak mc..aku cakap kat jagung.."aku igt nak mc la esok..eh..lusa la..lusa ari rabu,bole p tgk wayang..haha"..dan perkiraan itu dibiar begitu sahaja..kitorg pun sambung buat keja ape yg termampu sampai la tiba masa utk pulang..sampai kat rumah,lepas semua rutin dilakukan,aku menggodek moto aku..tgk ada lagi satu i-mini yg mawi pakai tersadai kat tepi kotak peralatan membaiki moto budak2 ni..aku amik,aku pasang kat moto aku..kira aku dah ada 2 la menda i-mini ni..'i-mini' ni kira macam alat pengstabil voltan kenderaan,tp ini utk moto..tambah pick-up ngan respons ignition motosikal power aku tu..lepas2 pasang tu aku terus p try..aku dah terasa pickup dia lain macam...mmg rasa mencanak la..pastu sampai simpang nak kuar taman aku jumpa mawi..mawin ni budak umah aku..dia kuar p minum ngan adik dia tadi,dah terjumpa tu aku ajak la dia p makan..pastu aku terus cadang kat dia kita p makan kat pizza hut..dia pun set jek..aku pun ape lagi..yg peliknya..aku terus nak perah laju je moto aku tu..mmg laju aku bawak..sampai simpang benti,lampu hijau je perah balik laju2..sampai ada mamat india 2 ekor ni naik 125z tak bole ikut aku ngan mawi la..huhu..poyo2..sampai je pizza hut kitorg order mediterinian ke hape kejadah ntah..tp byk la aku order side dish..mmg rasa pelik la..makan berdua je ni ngan mawi ni..tp aku mmg gitu..suka belanja org..dah sudah makan kitorg pun nak berangkat pulang..maka berangkat la pulanggg..huhu..balik buat diam tak citer kat budak lain yg kitorg p makan pizza.
So esok pagi tu kitorg pun bangun mcm biasa...dan aku pun macam sedikit lewat dari biasa..n aku pun hidupkan moto sambil2 bersiap,kira panaskan enjin la tu..dah siap semua aku pun memulakan perjalanan ke tempat kerja aku..haha..mcm biasa la aku..kalau dah agak lewat dari biasa aku akan besit satu macam..aku besit dari kuar umah lagi..tp baru nak kuar simpang aku nampak sorg missy ni..missy ni tggal belakang umah aku..aku selalu la gak nak tumpangkan p klinik depan tmpt dia keja tu..tp selalunya dia berdua..so kalau aku tumpangkan dia..kawan dia lagi sorg tu pedih mata la..so masa ari aku nak p keja tu aku dalam keadaan paling puncak utk mendapatkan peluang menjadikan dia pembonceng..muahaha...dan aku berjaya..aku benti tepi dia lepas aku tgk dia macam dah kelam kabut kejar bot..aku pun tya dia.."nak tumpang tak?nampak macam lewat jek?"..dia pun bole lak jawap.."emm..boleh jugak..saya pun terlewat plak arini"..aku senyum jek..pasal mmg dah lama aku usha minah ni..wakakaka...lepas aku turunkan dia kat ngan klinik dia aku pun cakap jumpa lagi..tp rupanya..itu la kali pertama dan buat masa ni kali terakhir aku tumpangkan dia...
Pasal ape aku cakap macam tu??..pasal ape..pasal lepas aku hantar dia tu aku meneruskan perjalanan ke tempat keja dgn kelajuan yg agak tggi dari ari biasa..dan sampai pada selekoh kegemaran aku,aku sauk rapat terus,ada 3 selekoh maut masa nak ke tempat keja aku,satu masa turun dari bukit F1 nak ke lcct,pastu roundabout nak ke lcct,dan satu lagi roundabout nak ke tmpat keja aku..roundabout tangki minyak..dan nak dijadikan cerita,aku dapat layan satu selekoh jek..selekoh F1 tu jek..pasal ape??!..pasal kat roundabout lcct telah berlaku sesuatu kejadian yg tak best..masa aku nak sampai kat roundabout tu aku nampak satu group moto jalan..so aku pintas la diorg supaya aku masuk dulu roundabout tu sebelum diorg..aku berjaya..tp masa nak masuk roundabout tu,sudah ada satu moto berada di dalam kawasan roundabout..jadi aku terpaksa la masuk dalam sikit utk mengelak dari bertembung ngan mamat tu..pasal dia bawak perlahan..jadi dia bawak dalam garisan lurus..maklumla takde keta..sedap la kan nak buat garisan lurus kat roundabout tu..tp ape kes aku p citer pasal dia?
Ape kes la ape kes..oleh sebab aku dah masuk terlalu dalam..sudut capahan penyelekohan aku sudah menjadi besar..dan aku terpaksa turun lebih utk mengecilkan sudut itu..dan ari itu adalah ari terlaju aku memasuki kawasan selekoh itu..bukan nak poyo,tp nak bg ingatan...jgn buat gila..pasal ape?..pasal aku tergolek laaa..tayar belakang aku dah takde tempat nak cengkam lagi dah..jadi aku dah terseret..dah la terseret,ada devider plak tu..aku sudah langgar itu devider la masa tgh terseret itu..dan yg bestnya,dada aku dah hentak itu devider..dah 1 kali sakit,pastu lutut aku plak bedal devider tu,dah 2kali sakit,kesan dari bedalan itu,peha dan pinggul aku patah..wahhhh..seronokk..yaaa..seronokk..aku dah berhenti dari terseret..dan aku cuba untuk angkat kaki aku..ampasss..terkulai terus..langsung la aku terbaring kat situ menantikan bantuan..hahaha..tau plak ko kan tggu bantuan..tp tak lama aku tersadai kat tepi jalan tu..ramai terus org berhenti buat rawatan kecemasan..yg buat2 cemas pun bole tahan gak..hahah..abis dah time nak masuk keja,mmg sedang elok la ramai,kena plak ada yg dah lewat,mmg cantik sgt la tu,bole la masuk lewat terus dgn menjadikan aku sbg batu loncatan..haha..loncat la korg..aku belum habis cakap lg ko sudah terloncat2..macam monyet..
Dan utk pengetahuan korang...masa aku menulis entry2 yg ada ni..aku sebenarnya sudah 9hari berada di wad cempaka bilik 412 KPJ Seremban..peha aku dah ada besi,lutut aku dah ada dawai,dan pinggul mengalami kepatahan teruk..hahah..dan sekarang ni,aku sedang berusaha la untuk membaikpulih kembali keadaan diri aku ini..aku makan ubat aku buat physio dan aku dgr nasihat org tua..dan tak lupa juga..aku sedang terbayang duit insuran yg bakal aku dapat..hoho..siap la agen2 insuran akuuu...wakakak..letihh..duit mc aku aje dah berapa..mc aku buat masa skrg ni yg confirm 6bulan..hoho..lepas 6bulan tu mesti ada rawatan susulan ape suma kan?huuu..sambung lagi..wakaka..socso lagi..aku dah terbayang superbike,kawin,umah,keta cash dah masa aku tergolek aritu,hahah..rosak kepala otak aku ni..muahaha..ok ah..nak masuk tido plak..esok nak kena mandi..mandi pun dah macam payah je skang ni..luka dah mula mengeluarkan air..dan tidak menunjukkan kesan utk kering dalam masa terdekat ni..huhu..tido tertindih luka..bila la nak kering luka tu..ok kawan2..selamat membaca la ye?aku tau..byk sgt..tp ape bole buat..dah aku suka cari pasal..hahaha..salam..tp beringat la kawan2..pastikan ada sesuatu utk dibanggakan disebalik kecelakaan yg menimpa anda..percaya pada qada dan qadar dan positif dgn ape sahaja yg melanda diri anda..pastinya ada hikmah disebalik segala kejadian..hikhik..vroommm

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails