Kempen Semasa

Kempen Semasa

28 Julai 2009

Takde Pasal Cari Pasal

Salam..lama tak post..sebenarnya dah nak post dah ari ahad lepas..tp masa tu tak sempat..ape ada masa ahad lepas?ahad lepas aku dah join satu geng motor ni p layan2 korner kat bt.14 cheras menghala ke kuala kelawang..mmg best ah layan lap sepanjang jalan..berbulu tayar aku...tp mmg thrill..sape tak pernah try n rasa mcm dah hebat..p la try tgk..korg tau la korg hebat ke tak masa tu..muahaha..mmg tercabar minda ko..aku nyaris2 nak tersungkur la pasal guna brek depan semata..pasal nak pakai brek belakang aku dah kepak aku pya pedal ke atas..so kaki aku betul2 hujung tapak kasut je pijak kat stand tu..cukup..itu satu hal..kira aku nak citer ni aktiviti aku dihujung mggu la konon..padahal baru sekali tu je aku join group tu..pasal kepala menda2 mcm gini satu tempat keja ngan aku..mmg dia hidup la kalau ada aktiviti permotoron gini..yg mana melibatkan ramai org dalam satu2 masa..aku plak join pasal dia ajak aku..selama ni dia ajak budak2 lain takde sape yg nak ikut..so aku pun melayan la kiranya..ko kan tau aku ni macamana..bukan jenis yg mengecewakan..wakakakak..ampunkan kami penunggu guaa..
Aku p ngan berahim kecik..aku racun si kecik ni follow sama..abis moto baru takkan la nak peram jek..pagi2 majid lagi aku ada kat depan umah dia dah..pastu aku gerak ngan dia p hentian nilai lepas isi minyak kat shell nilai..aku isi rm15..full tank la kiranya..sampai kat hentian nilai..tggu azam ngan kawan diorg plak..oleh kerana kitorg 1st time..so gear kitorg tak de la lengkap mana..mmg tak lengkap langsung..pakai glove jek..haha..pastu yg azam ngan member dia sampai tu siap pakai jacket bagai..knee padding maut jgk la..mmg nampak mengujakan la..tp syg,kitorg tak tau ape menda yg diperlukan,so masing2 bawak beg atas belakang je la..hahah..kira sbgai pengadang tulang belakang la tu kalau eksideng..muahaha..
Dari hentian nilai tu kitorg gerak berempat plak..sampai la ke cheras bt.14..lepak kat kedai makan bawah tu sampai la geng2 yg lain sampai..lagi sekali aku ngn kecik antara yg terawal..lepak dalam sejam gitu..kitorg pun siap2 nak berangkat naik ke kawasan melayan selekoh..uh..mawutt..masa nak naik tu ada la dekat 30bijik moto..campur2..tp suma bawah 200cc la..masa dok berkumpul setting2 kamera tu..berdezzup geng2 superbike naik..bapak laju woii..kurang asam..biarkan..enggang sama enggang..hahah..dah siap semua tu,kitorg pun start kitorg pya misi takde pasal cari pasal ni..pergh..mmg layan bg siapa yg suka korner cecah lutut..mmg harap kat tayar la korg oi..skill masa tu jatuh no.2,makin mahal tayar anda,makin rendah dan laju kemasukkan anda kedalam sesebuah selekoh..citer aku ni mcm aku dah pakar gile dak?padahal itu la pertama kali aku join menda gini..mmg semata2 utk melayan selekoh..aku rasa sehat sikit kot dari berlumba kat tgh jalan sana..ok cukup nasihat dari org yg tak berapa patut utk memberi nasihat,haha..
Permulaan pencarian pasal kitorg tak berapa best..baru je nak layan maut sikit kitorg terpaksa berhenti,pasal ape..pasal sudah ada sorg rider yg bukan dari group kitorg sudah tersadai kat dalam longkang selama sejam dan ditindih motonya sendiri..huu..ngeri..dia takde pape sangat..tp dia tak bole bergerak,tak tau la pasal slip disc ke ape ke..tp yg pasti..sebelum kitorg sampai mmg takde sape nampak mamat tu ada dalam longkang tu..ko bygkan la dah sejam dia kata dia dok dalam longkang tu..pergh,kalau meninggal?tggu busuk la baru org jumpa..huu..tp kejadian itu tidak menimbulkan sebarang kerisauan kepada ati2 pencari pasal ni..pencarian pasal diteruskan..dan tak lama selepas beberapa lenggok..haha..bukan nak gelak..tp ntah..igt tak yg aku kater superbike berdezup potong kitorg tu?haa..2 dari sekumpulan sbk tu telah kecundang..yg satu tu teruk gila la...totalled kott..ktm 750..hancur depan pasal terlanggar kalbod tahik tepi jalan tu..pastu member lg sorg tu plak ikut rapat sgt,so sudah terbrek depan dan sudah tidak dpt utk mengelak..dan pengakhirannya,beliau turut sama terbaring..haha..tp dia terbaring tak lama..pasal dia pakai full suit..tak macam brader ktm 750 tu..pakai tshirt ngan jeans jek..pastu dgn kalung gunung berapi tu..haha..ternyata menda itu tidak mengebalkan keadaan anda ye..brader tu patah kaki kot..pasal tak bole bergerak dah..aku tggalkan air yg aku bawak bg kat brader tu..pastu kitorg jalan lagi..tp slow2 je la..jenis2 syok2 sendiri je la..pasal otai group yg aku join ni bitau aku..ride kali ni antara paling slow dan lama..pasal byk sgt eksiden..tp tidak bg aku..aku tetap rasa mcm laju tak ble blah jek..menuntut pengorbanan nyawa jgk la nak follow moto2 besar dpan aku tu..hahaha..besar tak besar la..sama je cc,tp diorg 2stroke..aku 4stroke..nasib tak berkecai kotak gear aku main drop2 gear..huhuhu...
Okkey..dah setel semua menda ni kitorg pun berkumpul balik minum kat kedai bawah masa kitaorg mula2 nak naik tu..lepak buat rumusan sikit pasal ride tu,pastu tgk video yg dirakam semasa pemanduan..yg pasti..paling byk sekali aksi aku..pasal aku selalu lepak belakang motor2 yg ada video cam ni..hahah..tp aku buat diam jek..pasal aku pun baru je kenal diorg aritu,takde la nak meriah2 sgt..hikhik..dah sudah tu,kitorg berangkat balik Nilai..n otw kat hiway tu..eksiden mcm pesta..pasal hujan..stok eksiden kurang2 10bijik keta..n bukan setempat jek..selang 500meter kang ada lagi satu kelompok yg buat aksi begitu..tp lantak la kat diorg..pasal diorg kat sebelah lorong sana..aku nak prihatin sgt pun macam tak appropriate plak..haha..speaking aku haa..wakaka..kira macam tak bertempat la maksud dia..ni pun aku tya org..haha..ok..dah ujan tu..aku pun besit la laju sikit pasal nak cepat sampai umah..dah sampai umah..ape lagi,jemur baju suar kasut ape suma la..dah lencun beb..budak seko pun takde kat umah..aku pun tido..esok ada citer baru..hahah..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails