Kempen Semasa

Kempen Semasa

07 September 2009

Steam Cheese bedebah cake

Salam
Nah,kali ni cis bedebah kau kek jenis kukus plak,
silalah mencuba ye.Ape kejadah laa aku p buat menda ni suma.
Tp aku sukaaa..lalalalal


Bahan-bahan ( 1 loyang sederhana )

bahan A:-

  • 3 biji telur

  • 100gm gula

  • 1 sudu makan ovalette

bahan B:-


  • 60gm tepung gandum

  • 20gm tepung jagung

  • 1 sudu teh garam

  • 40gm susu tepung

bahan C:-

  • 250gm cream cheese

  • 50gm butter
Cara-cara:-


  1. Pukul A hingga kembang,masukkan B, gaul rata dan sebati.

  2. Pukul C berasingan hingga halus dan lembut, masukkan ke dalam campuran A & B tadi.

  3. Masukkan ke dalam loyang beralas dan kukus selama 20 min.

  4. Sejukkan dan potong.




6 ulasan:

miNt berkata...

testing..testing..
pukulA..
pukulC..
pukul kau..

hahaha:))

miNt berkata...

wow!
da boley!

hahaha:))

Cik Tudung Merah berkata...

asik letak resepi je..ko tuka la name blog ko ni..dari dapo apiz..

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

wei..pukul2..pukul la bahan2 tu..test la tgk..aku kecacatan ni..kalau tak aku dah buat sendiri dah ha..buat la wei..kang hantar kat umah aku..tingin plak aku haa

spetsnatz berkata...

nak kene pukol latu... tunggu ko balik cni kang

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

hahah..ko nak pukul aku buat ape mawi?takde keja lain dah?ko pukul je la org umah ko tu..wwkaakakak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails