Kempen Semasa

Kempen Semasa

21 September 2009

1 Syawal

Salam,
Haha, selamat hari raya woii, dah raya dah kita eh? haha, apsal lak aku tya gitu? pasal aku tak p solat sunat aidilfitri, tu pasal la tak rasa raya. Bukan tanak pegi wei, siyes aku nak pegi, walaupun aku dalam keadaan yg tak mengizinkan, lagipun aku org pertama siap pagi tu, aku tak tido malam raya tu, aku tido dalam pukul 0530, tp dalam 0610 aku bgn dah, terus p mandi sunat ape suma, pastu aku bersungguh2 p depan cari baju melayu pasang bapak aku yg aku selalu pakai utk 3thn berturut-turut..muahaha, nanti kalau senang aku upload gambar utk 3-3thn tersebut, hahah, cam haram. Bukan kede wei, tp aku tak senang ah nak p ukur2 baju ni.

(Muka org beraya takde baju raya ngan tak bole p berjalan raya)


So aku pun dah siap la berbaju melayu sepasang lengkap tak berapa lengkapnya tu, pukul 0700 aku dah tercongok mcm org bongok kat depan, pastu diorg dah siap2 nak p masjid, baru aku pasan, kalau aku p masjid, nak kena seret kusi, pastu nak naik tangga lagi, ahhhh.. menyusahkan org plak, sudahnya dgn baju melayu lengkap tak berapa lengkap itu, aku mengubah saf aku dari depan pintu ke depan tv..hahaha..layan citer lawak kat ASTRongak tu. Kebetulan adik aku seketul tak bole nak p solat, aku kerah la dia amik tukang amik makan itu ini, pastu paksa tgk spontan ngan aku, pelik aku ni wei, kalau menda tu lawak, aku panggil suh tgk sekali, padahal dia ada dalam bilik masa tu. Amik kau dia plak yg berkekek lebih.




(masa ni aku dah ubah saff aku dah,dari depan pintu ke depan tv...muahaha,tgk spontan pg2 raya)




Pastu, dlm pukul 1000 camtu diorg pun balik, selalunya ada sesi bergambar, tp ntah, mcm takde mood nak bergamba plak masing2, aku je yg mcm beriye, tp takpela, tahun lepas kan dah amik gambar, lgpun sama je pesen baju masing2, wakakakaka. Yg vongoknya, tahun ni takde sesi mintak ampun, hahah, dah la nak salam ngan ibubapa ni kemain payah memasing. Itu la yg aku pasan, seseko bukan kata aku jek, mmg masing2 payah gila nak salam cium tgn mak bapak tu. Kadang terpanggil la nak jadikan tabiat kan, tp takut mcm buang tebiat plak pasal jenis setahun sekali salam mintak ampun ape suma pastu tetiba lak nak p mana salam nak kuar salam jd risau la kan,hikhik. Bukan derhaka, tp, ntah.



Satu menda yg jadi kemestian kuarga kitorg ialah p beraya kat umah makcik aku, cuma tahun ni dibuat kat umah anak lelaki dia, dan aku plak mmg mcm dah beriye gak la nak p, tp tiba2 plakkk kaki aku buat pasal, sakit tak hengat pya, mcm nak tercabut plak sakit dia, terus masuk bilik salin pakaian pesakit, tampal menda cam koyok tu kat kaki pastu tido, takdan sejam, kawan aku dtg umah plakkk..aku celik2 mata dia berdiri depan muka aku..kurang haja..terpaksa la bgn layan borak,pas dia blah dah xdpt tdo dah, terkebil2 tgk 8tv quickie, konon nak tggu seko member ni pya gelagat dipertontonkan kat dalam tu, sekali takde plak, dikerat plak babak tu, potong tul la, baru igt nak gelak2 kutuk org. mmg antara org yg dilindungi la dia tu, hahaha


Ptg sikit mmber lama dari seremban plak dtg, borak2 sampai kul 1830, pastu diorg kata nak dtg balik amik aku lepas maghrib bawak p minum, aku pun dlm keterpaksaan pun follow ah, nak cari kedai minum kemain susah la woi, satu p.d tawaf sampai telok kemang, hampe, sudahnya kat area2 umah aku jek, buang karen betul, lepak dari pukul 2030 sampai pukul 0100..bapak lama aku melepet, tp topik mmg best gila ah, misteri nusa dan bangsa. meremang saje bulu roma sepanjang penceritaan berlangsung, muahahah.. aku pun naik cuak, nasib baik la dia amik pas tu kena hantar, kalau tak, bermalam kat kedai tu je aku. hehehe, bukan la takut, tp takut la jugak, buatnya 'benda' tu sorok tongkat hikmat aku ni..tak ke payah aku nak menongkah arus. hahaha


Nanti aku edit balik eh, ada menda nak tambah lagi ni, tp anak2 buah aku dtg menyemak plak ha..semak tul, hahahah kopak den

Ni masa tahun 2007..songkok aku tak jumpa..pastu mana aku?tuu yg paling mantap bergaya kat tgh2..mak oii..aku sendiri tak percaya dgn penyamaran itu..hahah

Hah yg ni tahun lepas..haa ye lah..pasal dah ada ciktudungmerah sekali dalam gambar kuarga aku,walaupun dia tak pernah pakai tudung merah.Sebelah aku, adik aku farhan

Jadi lengkaplah 3tahun aku bersama baju melayu pusaka bapak aku..hahah

13 ulasan:

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

saya tak berdaya

miNt berkata...

hahaha..
=))

sambung jelah cepat.
ak nk bce episod seterusnye ni.
xberdaya plak.

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

eh..sejak bila ko rajin membaca benda yg panjang ni?hahaha..kata semak

miNt berkata...

klo mend emrepek cam cite ko ni mg ak bce sume.

klo mende ilmiah cam buku geografi tgok pon ak xlarat.

hahaha..
=))

rAb.Bia.AtUL berkata...

pergh~
byk t0l rintangan dan cbrn nak raye~
leyh r sl0t drama utk raye taun dpn xD xD

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

bia..ko nanti buat dalam bahasa arab tau..biar diorg tau yg kat sini ada mcm2 jenis baju,bkn mcm diorg,ada jubah jek..awakakak

r a b i a berkata...

hahaha~
bereih..
bereih sokmo ak ni~
bju pag0da? wahaha..abaikan~

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

ko mmg bereih sokmo bia..semua bahan bedah ko bereih dak?muhaah..baju pagoda org tak buat raya..kalau buat jgak ada 2 sebab jek org tu pakai..
1.umah dia terbakar malam tadi,abis semua baju raya terbakar.
2.dia tokei ikan ah sang..tak raya pya olang..
lalala

r a b i a berkata...

x de k0men utk tu..tdo*zZZzzzzz*
bju pagoda ttp mnjadi p0jaan..wpun dikaber baju2 len..h00h00

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

baju2 lain???..hmmm..ko pakai pagoda ke bia?wakakak

r a b i a berkata...

baju barney~
ngahaa...id0k ler..
seswai kah ak memakai pag0da?
kal0 mnjadi daya tarikan pelanc0ng afrika..bru ak pakai..skali ngan baju keluangman :P

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

mana nak tau ko menjadikannya pakaian rasmi ko dirumah..disamping bila bertukar menjadi superpanda..muahaha..

r a b i a berkata...

dlm perbincangan majlis super2her0..

superpanda?!
ber'super2' lak..ak nk super saiyaa..
rambut leyh jadik bl0nde tetibe..wahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails