Kempen Semasa

Kempen Semasa

10 September 2009

Kulit Jadi Tulang Isi Jadi Daging


Salam.
Semalam aku p berubat lagi kat Kuala Sg. Baru,Melaka,kali ni aku pegi ngan kawan kerja aku,dia amik mc utk acara ni,dan acara kami bermula seawal jam 6pg,huhu.Aku cita ngan kawan aku ni mas 1st aku pegi lagi,dia ni ada sakit ‘cakera tergelincir’ atau selalu org kampong cakap,’Slip Disc’,dia sakit dah lama,sampai dah tak bole nak buat keja berat dah,dok je la opis kalau dtg keja buat keja2 yg org lain tak buat,haha.

Ok,dah nampak ape aku nak citer?ok dah,selesai… Eh,hehe,ada lagi,ni aku nak cakap la kawan aku ni excited la bila aku cakap ada lagi alternative nak buat bg elok tulang belakang dia tu,pasal ape, last resort utk kecelakaan dia tu adalah pembedahan memasukkan besi ke dalam tulang belakangnya, jd tak best la kan besi sikit2 jek,nak buat biar sampai jadi Robocop la ,wakakaka, kerasss.

Aku satu hal, aku tau pada bulan puasa tempat pengobatan Rawatan Islam Alternatif tu bukak siang jek, malam takde, itupun sampai pukul 1700 jek, jd pemikiran okus mcm aku ni igt,kalau buat siang je mestila dari pagi kan?, dan oleh kerana kadar pesakit yg selalu2nya ramai, makanya kami mengambik keputusan utk pegi awal gila la,supaya bole menjadi yg pertama. Itu yg lepas subuh terus gerak tu.

Tp sampai2 je kitorg kat tempat tu, eh lupa, aku igt aku nak drive, pasal saya yakin betul saya kunci lirik ini, tp oleh kerana membawa org maka dia je la yg bawak, buatnya terkrem kaki aku tiba2 kelam kabut nak pijak brek pkai kaki kiri, huhu. So sampai2 je tgk takde org lagi, senyumm, aku suh member aku ni p tulis nama, nah amik kau, dah ada 10 nama sebelum tu dah,mcm haram. Masa bila plak la manusia2 ni p letak nama kat papan putih tu.Tp xpe, kerana pikir mesti org lain tak sampai lagi masa pengamal perubatan tu sampai, kitorg pun lepak la tggu dpn umah tu dari jam 0740.

Jam dah pukul 1000, dah abis airliur berbual ngan member aku tu, rupa org yg bertanggungjawab tak jugak muncul2,aishh,ada ke takde ni, xpe, sabar dulu, ujian bulan posa. Satg dalam 1030 mcm dtg sorg pakcik berjiran ngan umah tu, dia pun tya ‘buat ape kat sini, lama sgt plak acik tgk, dari acik g keja tadi sampai acik balik keja korg ada kat sini. Korg nak berubat eh? Ko tau tak kalau bulan posa dia start pukul berapa? Lepas zohor nanti baru start ko tau!’ naaaa…berdentingtang jatuh terlentang, aku dah abis masa kat situ dekat 3jam acik ni baru nak bgtau, Gaban..

Acik tu nak ajak lepak umah,tp xde org katanya kat umah,so dia cadangkan p la lepak kat pantai pengkalan balak dulu, aku pun menurut la perintah, p lepak kat pantai sampai member aku ni lena la tido bawah pondok tepi laut tu, aku jugak yg terkebil2. Dalam pukul 1250 kitorg gerak pegi, berdoala konon takde org lagi masa kita sampai tu, sekali amik kau, sampai2 je dah penuh dah keta depan umah tu, hahaharam,terus bergegas kitorg parking n naik umah, tgk dah org no.3 dah pun,padahal jam baru nak pukul 0100,belum masuk zohor pun lagi, ai ni pukul berapa start ni, dah macam kena getah plak rasanya. Ah takpe, lantak, no aku pun 11,12, jd berdoa je la bole potong q org2 yg tak dtg lagi, haha.

( tu,kawan aku..sejam lebih dia tido macam tu,lena betul)


(keindahan pantai pengkalan balak..hmm?)

Masuk dalam terus buat2 mesra ngan pesakit yg sedang menunggu giliran, borak2 lebih kurang, gelak2 paksa lebih kurang, pastu nah, amik kau, ada org potong q plak, org no.2 dgn no.3 dah sudah, jd tiap kali sudah, org berkenaan akan padam nama dia sendiri, so dah ada tempat kosong la kat situ kan? Tetiba plak tgh2 tggu tu dah ada org isi nama baru, masalahnya, empunya nama tak kuar pun lagi dari bilik rawatan tu, betul2 hindu la, kebetulan plak yg buat pangai tu mmg hindu, so keluar je org no.3, berlari masuk hindu yg baru tulis nama kat no.3 tu, ha’ah elok,main pusing2 kat situ je la ye, yg no.4 dan seterusnya ni agak2 taun bila bole masuk.

Memandangkan bulan posa,kitorg biarkan jek, malas nak layan, tau plak cari tuhan Allah bila sakit, pastu heboh dok sembah ntah kehapa2 tu, akai ada ka? Dalam dok bermonolog2 tu, kebetulan abg yg aku borak2 tadi tu no.4 , dan kebetulan yg sgt2 betul plak, dia ada tulis nama kawan kat no.5, dan kawan dia tak jd dtg, hahahahah. Makanya, aku ngan member aku dah cop duluuu,haha, dari no.11 lompat no.5, dam dam dam dadada..ko tgk berkat org sabar bulan posa, tp nak kena posa la. Ini posa malas pastu nak harapkan keajaiban berlaku, kelakar la awak ni.

Perghh, menangis nak abiskan ni, panjang nak mampos karangan aku arini, hahahah, lantak, sape suh baca, tp kalau nak dptkan iktibar dan pengisian yg berfaedah, bacalah, tak rugi..hahah, celah manaaa? Dah masuk2 dalam tu,biasa la, buat aku pya dulu, kali ni dia belah lutut aku pastu masukkan ape menda ntah sambil tekan kepala lutut aku, tp nampak gaya dari tindak tanduk beliau mcm sedang memasukkan wayar dan mengalirkan sesuatu ke dalam, ntah, mana nampak ape pun. Dah selesai lutut dia pegi kat peha, kali ni dia kata dia akan masukkan sesuat yg meluruskan tulang peha aku tu, dan dia akan masukkan sikit lagi pangkal tulang peha yg kat punggung tu. Gasak la nak buat ape pun.

Aku ada bawak telur kali ni, pasal masa dtg aritu dia ada kata nak tampal tulang aku, jd dia akan guna telur, so beliau amik telur yg aku bawak and bacakan ape ntah, aku bawak 5, kejap lagi masa kawan aku basuh kat dapur sebelum tu, ntah mcmana dia basuh bole pecah kat tgn, gila sental, haha. Takpelah asalnya pun dia suh bawak 3 jek,saje beli lebih, abis, gila kau p kedai cakap nak beli telo 3bijik, kan ke lawak tu, dulu2 masa student bole la, megi sepeket, telo sebijik pastu mintak ehsan bawang putih seulas yg dah relai dari labu tu. Gila kenangan.

Hah,berbalik pada citer telor tu, lepas dia dah baca ape suma tu, dia pun bungkus balik bagi kat aku, aku budget dari ari dia kata nak buat kaedah penampalan tu gini, dia amik telur tu pastu dia lalu2kan kat peha aku, n then telur tu masuk dalam dan mengerumini tulang aku, kira mistik abis la, abis dah mistik kan, so ‘belanjawan’ aku gitu la sikit lebih kurang, maklumlah, org jahil, huhu. Rupa-rupanya, dia cakap, “Telur ni bawak balik dan rebus, makan sebijik sehari, MAKAN DGN KULIT-KULIT. Hoh?!.. aku telan airliur, mak ai, ni lawak jenis ape gini, ye laa, aku mana la pernah nak dgr org makan telur ngan kulit ni, biawak pun bedal isi telur ayam je,kulit tinggal. Dalam aku dok pelik2 tu dia pun bersuara lagi, “takpe, makan je, takde hal, yg kulit telur ni akan jadi tulang dan isi telur tu akan jadi daging”..oooo..itu penerangannya.Dan lepas berbuka semalam, aku bedal sebijik telur rebus bersama-sama kulitnya, rasanya tak berapa enak ok, dah macam ko kopek telur rebus, pastu opolop pocet telur tu jatuh atas pasir laut, pastu ko amik, ko makan dgn pasir2 laut tu, gitu la rasanya. Letih aku ngunyah, takut lekat kulit telur, hahahah.

Dah ah, sekian saja dunia mistik kali ini, berjumpa lagi kita di lain kemasukan, mungkin lepas raya kitorg pegi lagi, tak tau la plak ape menda yg akan diperlakukan pada hamba ini..uuuu..auw..aku nak sambung tido, takde keja nak buat dah ni…salam mesra salam lebaran. Dam damdamdam dadada


nah, amik kau,ngan kulit2 aku kunyah..huhu..cuba la woi,protein byk tu

8 ulasan:

zielalala... berkata...

wah sudah boleh kumen..kasi hentam sama dia..dush dush..

Cik Tudung Merah berkata...

dam damdam dadada tu lagu ape?
kasi share la sikit

disebab kan aku takleh komen kat blog sendiri, so aku balas kat sini je lah ye

'wat mase ni takde kawan2 yang avelebel'

sekian

kakjahdodol berkata...

anaklaut91.blogspot.com -updated ^_^

rasa sgt ajaib bile da bole kuman kt blog nih :P

miNt berkata...

hahaha..
gile.
sume org truje sb blog ko da boleh komen.
bukan sb ko kne mkn telur rebus ngn kulit2 skali.
gile mistik.

ahahahaha..
;D

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

itulah tu..dan2 tu ramai gila pendengki selama ini membalas dendam..dgn anak2 laut sekali dtg kuman..wakakaka...
intan..aku tak tau lagi ape..tp konon lagu 'up' saturdays,wakakak.

Cik Tudung Merah berkata...

reti pulak tampal gambar..hak hak hak

~::Iffat @ Wonderfatts::~ berkata...

puaka..mmg aku nak tampal gambau laa..tp screamyx ni mcm bang plak bila aku nak letak gmbar.

armouris berkata...

info tentang tulang belakang kat sini - Masalah Cakera Tulang Belakang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails