Kempen Semasa

Kempen Semasa

24 Jun 2009

~Aku Seorang Pekerja~

Salam,lama kita tak jumpa kan?haha..masuk ari ni dah dekat 2mggu aku dtg keja balik keja tanpa bekerja..haha..sekadar memenuhi kehendak syarikat yg mewajibkan pekerjanya datang tepat pada masanya dan pulang pun tetap pada masanya,aaa..yg pulang tu aku rasa jarang sgt aku pulang tepat pada masanya,maklumlah keja shift kan,pada tiap² shift malam kitorg akan memilih dan menugaskan seketul mamat tenuk utk men'scan'kan barcode kitorg,dan secara automatiknya mamat tenuk itu akan diberikan obertime utk tugas demikian..hahah..seronok bukan,sambil tggu masa tamat tu,ngadapla internet tu sampai muntah,main la game ape pun ko nak main,tp skrg ni demam mafia wars 'tagged',jd kebykan mamat² tenuk yg menagih game ni akan merelakan dirinya di'mamattenukkan' semata-mata kerana game vongok tu..dan sukacita dimaklumkan,aku salah seorg dari mereka..wakaka..

Ini la mafia wars aku cakapkan tu...

Dah selesai semua kat tempat keja,sambung balik kat umah..bg yg ada streamyx ke broadband ke wifi curik jiran sebelah pya ke mmg itu je la kejanya,menda ni dah jadi mcm demam plak,sampaikan dtg kerja tu semata-mata pasal ada internet jek,kalau tak,aku rasa ramai yg mc kot,aku terkecuali yea,aku ni antara pekerja sihat,tahun ni tak pernah mc lagi,tahun lepas kalau tak kerana terpotong hujung jari aku dikerjakan mesin kerat besi tu,aku tak mc kot..huhuh,padahal sehari tak dtg kemain byk elaun kena potong,tanak aku..lari abis aku pya perancangan kewangan kang,dah la jenis akaun tak pernah seimbang,haha.

Haa,dalam aku mencapap² ni cuba teka ape yg terjadi hari ni pada saat ini,gaji dah masukk..hahahah..pakat berkerumun depan pc tgk 'kawan kau',alaaa..yg rimau kuning tu,pakat dok congak² dpn ni haa belen yg tggal..mcm biasa la beb,makan gaji,duit tak cucuk kuar lagi kadang belen dah tak tggal ape dah masa dok congak tu..tp xpe,kita biarkan dulu congakan itu,ape kata kita kuar p makan²,abiskan dulu ape yg ada dalam poket ni..esok kita bukak la buku hutang baru..haha..uh berpusing plak kepala aku ni..ape ada gempa bumi ke ape ni?bergoyang je kepala hotak aku ni..ok ah,esok dah sehat aku sambung lagi citer lain,kita citer pasal aku sebelum² ni nak?!..citer pasal percutian aku ke?pasal menda² lagha yg aku dah buat ke?..amcam?..berehhh...sayokailangorengikanmasin..jumpa lagi..daaa






Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails