Kempen Semasa

Kempen Semasa

30 Julai 2009

Hari Untukku

Salam..semalam baru je selesai menaip entry yg tak memasal2 tu..aku telah dikejutkan dgn satu lagi kejadian yg agak merosakkan masa depan aku...huhuh..gilo ah..ko bayangkanla..aku dah la tgh patah kaki..ada besi dalam tu..tgh patah tau?!..bukan tepi ke hujung2 ke...dah la tgh..3tempat plak tu..lutut dah berkecai,tggal dawai je yg menyambung membentuk tempurung tu..kot bole nak pakai tempurung kelapa aku rasa jimat sikit kot kos..muahaha..kepala lutut ko!!..ko igt lawak..sakit dol..pastu peha aku plak patah 2,skang ni pakai besi je sambung hujung2 tulang tu,pastu lagi tulang punggung aku pun patah gak..tp dah masukkan balik la tulang pinggul tu dalam socket tu..dah macam barang letrik plak pakai2 socket..tp tu la,kat area punggung ni dia tggu tulang tumbuh sendiri..so keadaan macam longgar la kat area tu..pasal tulang baru masih dalam proses pertumbuhan..apsal aku citer menda ni suma??..aku cerita menda ni semua pasal aku nak bitau kat korg la yg kepatahan kaki aku ni masih lagi baru dan bole dikatakan macam bby baru lahir la..pastu ape kena mengena ngan citer aku ni?
Hah..ni dia ape kena mengenanya..aku sudah tergolek la wei malam tadi kat dalam bilik air bilik aku ni..dan menda tu sgt tak best..semalam lepas aku abis menaip entry tu aku pun p la bilik air nak membuang yg keruh selepas mengambil yg jernih..selalunya aku membuang kat dalam bekas yg ada kat tepi katil aku ni jek..tp masa tu bekas tu dah penuh,jd aku nak p bilik air sendiri la plak..malas nak panggil nurse suh buangkan kumbahan aku tu semata-mata..lagipun mendaalah tu dah lembik..bayangkan la material diperbuat dari bekas telur yg jenis kotak 30biji tu..tahan lama mana sangat la menda alah tu kan?mmg satu perniagaan yg baik..setiap kali mintak yg baru,dia akan cas lagi..uuu..kopak aku..ok stop pasal mendaalah tu..aku pun p la masuk bilik air tu..keadaan lantai bilik air masa tu basah dan agak berlecak..sape la pya keja agak eh..malas nak byk bunyik..pasal aku duduk pun berdua je dalam bilik wad ni,pastu aku pun terhencot-hencot la dgn tongkat hikmat aku kat dalam tu utk memparking dan mengsetting tujahan aku nanti..tp..dalam masa aku nak ngejas2 tu,hujung muncung tongkat aku telah landing dalam satu lopak ni..selalunya dia mcm getah pellocok..mmg takde hal air2 ni..tp ntah macamana..dia bole tergelinciaq plak..perghhh..ape lagi..ballet la aku dalam tu seseko..dalam dok eh eh eh aku tu,aku telah terpijak menggunakan kaki aku yg tgh patah tu..dan akibatnya..kaki aku telah terbengkok dan aku telah terdengar bunyi sentapan yg agak kuat..'tap tap tap trap tap'..dan aku sudah terbaring di atas lantai basah tu..uhhh

Aku terpisat2 sebentar..berpikir sejenak..betul ke aku jatuh ni?jahanam la kaki aku...aku nampak wayar emergency..aku tarik..pastu nurse dtg,dia bole ajak aku bangun gitu jek..hahah..lawak2..dah la dia tgh ngandung...nak sehari tergolek mcm sehati berdansa tu bole la kot,aku pun bgun sendiri..eh..aku terkejut aku bole bangun sendiri..tp pinggul aku sengal tak ingat..peha aku pun rasa macam ketat satu macam..aku dah tak sedap ati dah..aku naik atas wheelchair dan p ke katil..terbantut terus niat aku nak kencing tadi..nurse terus call doktor bitau kejadian aku..pastu doktor tya nurse tu aku bole gerak kaki tak,pastu lutut bole bengkok tak..aku pun buat..semua bole..tp ada penambahan kesakitan sikit la..pastu doktor kata,takpe,letak ais dan esok kita akan x-ray kaki tu..aku pun naik atas katil dan terbaring,nak cuba tido,tp kaki dah rasa lain macam..aku turun balik dari katil dan main wheelchair tu..aku main mendalah tu sampai kat kaunter,nurse2 tgh dok wat keja..aku dok ngarut2 la sat,pastu diorg pun tgk macam takde nak risau pape pun,maka aku pun cuba utk menyedapkan ati aku jgk la..aku pun p la balik bilik utk tido..dan aku bole tido sekejap2 jek..

Pagi2 tadi aku dah bangkit dari katil dah..pukul7 aku dah siap p gosok gigi dah..aku dah ada atas kerusi roda dan dah mula berlegar kat kawasan wad..sungguh tak tenteram aku nunggu doktor sampai..aku lepak berlegau sana-sini dekat sejam..pastu aku nampak kelibat doktor..senyum aku..doktor dtg kat aku..dia buat cek sikit2 pastu dia kata,ok..kita x-ray kejap lagi,nanti kita tgk kot skru besi tu dah tercabut ke ape ke..warkkk..skru tercabut ke ape ke??..argh..kena bedah lagi la lepas ni kalau x-ray tu menunjukkan imej yg kurang menyenangkan..huhuhu...luka jahit aritu pun tak kering lagi..dah nak kena kerat lagi??jahanam sungguh kaki aku lepas ni..ma..tobat,lepas ni org bawak motor slow2 masa kat roundabout,masa kat roundabout je la..hehehe..dan sampai skarang masa aku nak abis menaip blog ni..keputusan xray belum lagi aku tahu..pasal aku dah p x-ray dah selang 2jam lepas doktor tu check aku..takpelah..aku berjanji kat diri aku utk duduk diam2..pasal missy2 pun dah suh panggil diorg je kalau nak kemana-mana..ok ah..aku pya pinggul dah sengal..macam ada kayu la plakk..doakan aku ye kawan2..salam

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails