Kempen Semasa

Kempen Semasa

18 Ogos 2009

Jgn biarkan Diri Anda Diselubungi Misteriiii...

hahaha..angker tak tajuk kali ni?hehe..citer dia takde la angker mana pun..tp bole la nak buat budak2 penakut takut...kalau dah penakut..ape2 citer pun bole jadi menakutkan kat diorg tu..huhu..aku sebenanrnya nak update blog ni,tp semggu ni aku tak bole nak masuk langsung blogspot,ntah apsal ntah..jadi citer2 yg lepas tu terpaksa la aku kenselkan...bole plak?!padahal takde citer ape pun..hahah...tp kali ni pya entry aku nak citerkan pengalaman aku yg baru je semalam aku kutip masa pegi berubat kat kuala sg.baru melaka..begini citer dia...krik krik krik..(bunyik cengkerik)

Semalam..dalam pukul 2015 mcm tu,aku tgh ralit layan citer korea kat lappy aku ni..ayah aku masuk,dia bitau abg sedara aku..abg fadzil nak ajak p berubat kat kg.sungai baru..aku pun terus bergegas la siap2..pasal aku mmg menginginkan peluang gini..pasal aritu dah mcm nak jadi..tp aritu tempat yg kitorg nak g tu pack..appointment penuh gila..so yg kali ni..abg sedara aku tu dah pegi ptg tu lagi utk p book nombor utk kitorg..yg dia ni pun mmg nak p sana pasal ligamen dia ada masalah..so bila dah letak nama tu kurang2 rasa secure la sikit..so dalam pukul 2025 mcm tu abg sedara aku ni sampai..bersama2 ngan dia tu ada sorg lagi yg follow,sekali penolong ocpd daerah pd la..lantak..aku bukan kenal..bapak aku kenal la..so berangkat la kami..yg aku ni plak dah macam sesumpah nak buleh naik atas keta tu..kejap kang pusing belah kiri keta,pastu kanan keta..asst.ocpd tu pya cdgan la..padahal aku yg sakit ni..suka aku la ikut mana aku nak naik pun..haha..lantak..so bila dah naik,kitorg pun jalan la..

Sampai stesen minyak beli air mineral,nak buat air tawar kata abg sedara aku tu..aku budget,kuala sg.baru ni kat area jambatan kuala linggi tu jek..kira lepas pasir panjang sikit mcm tu..tp aku silap..tempat yg aku nak g ni,lepas pengkalan balak,lepas dari ALAM lg,kira dah masuk melaka la..aku igt dekat2 anak jek..yg kaki aku plak sedang elok tak buat pasal malam tu,kalau tak,aku duduk lama sikit je mula la rasa peha tu macam nak terbengkok,mungkin pasal duk atas kusyen kot..ooo...oren..dekat 2133 kitorg sampai kawasan tujuan..mak ibammm..ramai gila org..abg sedara aku turun p survey dalam umah tu kot no giliran dah sampai ke ape..hmm..yg belah siang tu punya bahagian pun tak setel lagik..amboih..lama gila..aku no 15 ni,utk segmen malam..kalau dah siang tak settle lagik,agak2 bila plak aku pya giliran?..hmm,takpe..kita g ngeteh dulu kat pantai pengkalan balak,kitorg pun lepak la minum2 bual2 katak berempat ni..kebyakan masa bisu,pasal yg join suma tu bukan kaki bercakap sgt,abg sedara aku je la selalu bukak topik pun..aku plak sebuk dok adjust kaki..sengal dok atas kusi plastik tu..rasa mcm nak baring jek..hahah..gilo..

Bila dah sejam lepak,kitorg pun p la balik tempat tu,sampai2 org makin ramai..ahlamak..tak bole jadi,abg aku turun p tgk keadaan no berapa yg sedang dirawat,tgk2 baru no.4 utk yg segmen malam pya,purata pesakit yg bole dirawat 6org sejam,jadi nak dekat 2jam la nak tggu ni?hah bole laa..jam masa tu dah pukul 2230,lagi 2jam maknanya pukul 0000++ la..aku plak masa tu la nak terkencing,puas nahan mikir skali camne nak kasi lega..tgk ada botol mineral,tp isipadu botol tu 350ml jek..buatnya masa tu aku terkencin 1/2liter,tak ke haru?takpe..tahan dulu,sejam berlalu..pergh..tak bole handle ni..nak kena buang jgk..aku amik botol tu acukan betul2 pastu lepas,perghh..budget kuar slow2,sekali macam paip bomba la..menggelesat aku emergency shutdown bladder valve aku,dah meleleh2..hahah,jijik2..dah..aku stop,tutup botol tu sorok,kot terminum kang payah..haha..kena batu karang pun batu karang laa..kang tak memasal banjir keta org kang..

Haa..akhirnya masa yg ditggu telah tiba..kitorg pun kuar la dari keta,dekat dua jam dalam keta kaki pun naik kebas,dgn ekon sejuk macam hapenya,aku meluru ngan tongkat hikmat aku ke umah tu,aiseh,ada masalah..nak masuk umah tu ada tangga laa..yaaperdaaa..aku dah pening,takpe..nasib baik masa kat spital aritu ada tgk tv kesihatan dia..dia ada ajar macamana nak pakai tongkat..aku naik tangga pakai sebelah tongkat jek..sebelah lagi pegang handrail tu..berjayaaa..dan aku meluru masuk bilik air dulu..alahaii..masalah lagi..bilik air ada bendul..nasib la ada bapak aku tukang pegang tongkat..nak kena bergayut tu nak masuk bilik air tu..utk org mcm aku la,kalau dah normal p bergayut tu monyet namanya..nak turun pun masalah gak..tak bole pakai tongkat,kena bergayut jgk..sudahnya pnjg jgk tgn aku karang..aku igt dah sampai turn laa..rupanya tidakkk..ada lagi org rupanya..tp org dah ramai takde ni..no aku yg ke-15,pesakit malam tu ada dalam 30,ai..mana yg lain?waaa..ini tak lain ni potong q ni..sekali mmg tepat sangkaan aku..yg no 30 dah masuk dulu..main kotor betull..abg aku dah siap bertekak ngan sorg mamat tu..dia no 29 tp berebut nak masuk dulu,siap kata tukar dgn brader no 11 lagi la ape la itu la..lantak ko..masuk la ko lahanatt..sudahnya..kitorg antara yg last..ko tau masa tu dah pukul berapa?dah pukul 0300 ko tau takkkk...yg ayah aku lak dah tersengguk2..kang nak p kantin plak pukul 0500 tu..mmg sedang elok..sian plak aku..aku takpe la..sakit,tido la pepuas nanti kat umah..then giliran kitorg pun sampaii..

Aku masuk sekali ngan abg sedara aku ngan asst.ocpd,ayah aku duk luar..aku suh tido..masuk2 brader yg mengubat org ni dah tersenyum tgk aku atas bawah..dia geleng pala..aku duduk atas kerusi jek dalam bilik tu..dia dtg kat aku..dia ketuk2 kaki aku pakai belakang tapak tgn dia..haaa..tang ni la misteri diaa...aku ada bawak xray..konon nak bg tgk la..tp tak sempat bg tgk..dia dah tau dah kaki aku patah kat mana,patah macamana,besi aku dah terbengkok sikit,otot kat punggung aku koyak,,semua la..dah macam earth bender plak aku tgk dia ni..main ketuk2 jek..pastu dia pun cakap..hmm,tulang yg bawah ni lambat sikit nak baik ni..pasal dia dah jauh sgt,tulang aku patah 3,pastu tergolek plak dalam bilik air,besi yg memegang tulang tu dah terbengkok..so dia pun cakap..kita bedah batin la skang ni,kita luruskan sikit besi tu dan masukkan tulang tu sikit..haaa..masa ni kalau korg ada,korg tau la gaya brader ni dah macam saintis,dgn gaya mcm bukak laptop dia,pastu amik radas2 clamp aku pya peha,ikat,potong,tekan2,pastu bukak balik clamp tu,dah macam lakonan mime tu ko tau tak?tp gaya dia mmg macam dia tgh pegang sumthing,tp kita tak nampak..perghh..aku plak tak rasa ape,n lepas dia bedah tu,kaki aku terus rasa ok sikit,daging peha aku dah tak keras mana n aku dah bole bengkok byk sikit..

Settle je aku pya,asst.ocpd tu plak..belum abis citer lagi,brader tu dah tunjuk no.2 guna jari dia..baru la aku tau..dia nak bitau yg jantung tuan tu ada 2 tempat tersumbat..dia suh tuan tu baring,hah,lagi sekali mistik..kali ni bedah jantung la plak..dia clamp bahu tuan tu konon2nya,n then masukkan sumthing ke dalam dada tuan tu,n then dah,dia bukak clamp tu balik..arini tuan tu ada appointment kat ijn..utk tgk jantung dia tu pya tahap sumbat camne..pasal nak kena bypass dah org tua tu..so ni ikhtiar dia la ni utk mengelakkan bypass tu..tak tau ape citer..nanti kita tau la lepas aku jumpa tuan tu balik..aku pun nak kena p balik ni..tulang aku tu dia kata nak kena tampal pakai telur..pasal ternganga jauh sgt tulang tu katanya..ini suma mistik..tawakal pada Allah je la..ikhtiar dgn org ni n then kita tawakal ngan Allah..baru la menjadi kan??ini percaya bulat2 pada kuasa selain Allah,tak ke jatuh syirik kita tu?nauzubillah..mintak simpang..ok semua..panjang sgt citer kali ni..naik lenguh pinggang aku posing nak menaip kali ni..hahaha..salammm..salsabillaaaaa

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails